Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 17 Mar 2021 23:53:39 +0100

"Marcin Debowski" JgS3I.82672$nAz7.23720@fx03.ams1

W swetrze mogą być niewidoczne larwy moli?

Chyba mało kto wsadza do szafy bez prania zakupiony, używany sweter,

Wełnę pierzemy w niskiej temperaturze -- czy
te larwy na pewno zdechną podczas prania? ;)

ale racja, na wszystkim trzeba się coś tam znać.

Dokładnie to miałem na swej myśli -- można poprosić
o pomoc sprzedawcę, ale... ;) Swego czasu pytałem
o telefony Mi... Zadałem kilkanaście pytań (w trakcie
kilku wizyt) tej samej osobie i otrzymałem odpwiedzi
-- te *wszystkie* (organizacyjne, techniczne itp.)
odpwiedzi były chybione!

Pytana osoba pracowała w roli eksperta od telefonów Mi.

Innym razem zapytałem o telefon Mi ochroniarza, bo tylko on
był wolny -- na moje pytania udzielił trafnych odpowiedzi,
choć po chwili podszedł sprzedawca, który... nie znał tych
odpowiedzi...

Ochroniarza będę pamiętał długo -- odpowiadał niezbyt zawzięcie,
jakby spekulował, był otwarty na pytania, sam zaoferował pomoc,
widząc moje oczekiwanie na sprzedawcę... Nie upierał się, był
spokojny, ale gadał tak, jakby miał przed oczami przynajmniej
ulotki handlowe tych telefonów, o które pytałem...

Po paru tygodniach ze zdumieniem zauważyłem, że ochroniarz
mówił prawdę... Samą prawdę... Choć przetykaną zmiękczaczami
typu: 'chyba', 'być może', 'raczej'... I chętnie oddał głos
sprzedawcy, gdy sprzedawca już mógł udzielać mi odpowiedzi...

Co gorsza -- to co mówił ochroniarz, uznałem za mało prawdopodobne...
Jakież było moje zdumienie, gdy krok po kroku odkrywałem, że mówił
prawdę...

Proponuję kupować poliestrowe albo nylonowe,

Chyba w sklepie z kurtkami:
- Co jest mocniejsze -- nylon czy poliamid?
- Nylon to słabe tworzywo sztuczne, ale
  poliamid jest bardzo wytrzymały!

Chyba w sklepie z kąpielówkami:
- Lepsza jest lycra czy spandex?
- Zdecydowanie polecam lycrę!
- A elsten?
- Nie znam.

Trudno, bym pamiętał dokładnie ;) czy było tak, czy może inaczej:

Chyba w sklepie z kąpielówkami:
- Lepsza jest lycra czy spandex?
- Zdecydowanie polecam spandex!
- A elsten?
- Nie znam.

Można ze sprzedawcami wdać się w składnikowe pogawędki -- które
gacie lepsze, które gorsze... Można sprawdzić, ile które (wszystkie,
które sprawdziłem, miały taki sam skład -- sprawdzałem w różnym czasie,
w różnych miejscach, różnej ceny, różnej renomy itd...) czego mają, które
są mocniejsze w związku ze składem surowcowym, które zdrowsze itd...

Inna sprawa, że poliamid nie jest równy poliamidowi...

bawełniane na własne ryzyko, stronić od wełny
i pochodnych.

O bawełnie wiele przeczytałem u internetowych sprzedawców...
Akurat ci pisali to, co życie potwierdziło...

-=-

- Mamo, mamo...
- Tak, kochanie?
- Jak piszemy -- 'rużny' czy 'różny'?
- 'Różny', jeśli już, ale raczej 'różowy' lub 'różany'...
  'Różany olejek' na przykład lub 'różowy sweter'...

--