Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: RadoslawF <radoslawfl@gmail.com>
Date: Wed, 17 Mar 2021 13:41:16 +0100
W dniu 2021-03-16 o 12:29, zhbick pisze:

Od kilkunastu lat przerabiam z konieczności używany sprzęt.
I z całą pewnością mogę stwierdzić że sprzęt używany będziemy
zmuszeni wymienić lub naprawiać szybciej niż sprzęt nowy.
Dla wielu ludzi oznacza to że używany jest gorszy.

Masz rację, zgadzam się, że wymiana nastąpi szybciej, lecz zauważ, że posiadacz leciwej platformy na LGA1155 z jakimś dwurdzeniowcem może zainwestować na chińskim portalu całe 166 PLN i dostać ośmiowątkowego Xeona, który wydajnością nie ustępuje nowemu Ryzenowi 3.

Bardziej bał bym się padu płyty głównej niż procesora.
Do procka z chińskiego portalu po ocleniu i opodatkowaniu (wyjdzie
ponad dwieście plnów) będzie trzeba dokupić płytę.
Na alledrogo 200-300zł, na chińskim portalu 300zł plus
cło i wat czyli 400zł.

Ile kosztuje przesiadka na nową platformę z Ryzenem 3?

Jak mam wydać na xeona ponad sześćset to rozpatrzę bardziej
przyjaźnie tego Ryzena. Mimo że będzie droższy.

Pozdrawiam