Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Drganie liter na ekranie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Drganie liter na ekranie
From: trybun <MxLeChSo@jahu.cb>
Date: Wed, 21 Oct 2020 14:32:07 +0200
W dniu 21.10.2020 o 13:42, MF pisze:
On 21/10/2020 11:17, trybun wrote:
Ale dlaczego nie, mieliśmy swoje rozwiązania funkcjonujące w miarę dobrze przez szereg lat i tak się jakoś dziwnie składa że wszystkie zmiany musimy wprowadzać aby się dostosowywać do jakiegoś władcy. Przecież nawet ZSRR nie kazał nam zmieniać rozmiaru szyn aby się do nich dostosować.

Twój kochany i szanowany i łaskawy ZSRR kazał nam używać dolnego pasma UKF, podczas gdy budowaliśmy już sieć nadajników w zachodnim, górnym pasmie (dokładnie zdążyliśmy uruchomić już trzy nadajniki). Tak samo kazał nam używać w telewizji dźwięku na nieco innej częstotliwości i SECAM-u, co początkowo z punktu widzenia odbiorcy może niespecjalnie było wadą, ale w przypadku koloru z powodów technicznych cały montaż musiał odbywać się w PAL-u, przez co materiały musiały być niekiedy dwukrotnie konwertowane (SECAM→PAL → montaż → PAL→SECAM) ze stratą jakości; wraz z rozpowszechnianiem się magnetowidów, konsol do gier i komputerów domowych nagle odbiorcy musieli kombinować i zlecać przeróbki (i płacić), by ich telewizory z SECAM-only stały się PAL-SECAM, bo inaczej np. z VHS-a widać było tylko czarno-biały obraz bez dźwięku. No i swego czasu w odpowiedzi na propozycję przystąpienia do Planu Marshalla sejm przegłosował uchwałę wyrażającą wolę przystąpienie do planu i dającą mandat negocjacyjny rządowi, a po paru dniach od tego sam Stalin osobiście ogłosił, że w imieniu wszystkich państw postępowych, socjalistycznych, prokomunistycznych i zgromadzonych wokół ojczyzny rewolucji odrzuca imperialistyczny plan mający na celu dalsze zniewalanie proletariuszy i amerykańską kontrolę nad światem. W gospodarce wprowadził nam system nomenklaturowy, w którym wszystkie pozycje kierownicze były obsadzane na podstawie opinii PZPR i UB, formalne kwalifikacje były opcjonalne i mogły być zastąpione świadectwem ukończenia Wieczorowego Uniwersytetu Marksizmu-Leninizmu. A to tylko wierzchołek góry lodowej.

O tym, że koszt był wcale nie tak duży, a w zamian producenci nie mogą orzynać klientów na tym, że rzekomo koszt wszystkiego jest tak wysoki, bo muszą produkować wszystko osobno na każdy rynek, już pisałem w news:894fb1e0-b5a8-2c66-d6e2-5f928c6e36ab@komp.wujka.marcina a tezy tam postawione bardzo starannie (i, moim zdaniem, z premedytacją) pominąłeś jako niewygodne dla twojej teorii i wobec których nie masz kontrargumentów.

Żaden "mój" a tym bardziej łaskawy. Doili nas aż niemiło. Jednak nie nakazywali jakichś dostosowywania do swoich standardów. Nie mam pojęcia co było kiedyś i jakiego pasma UKF używała Polska przed wojną, ja pamiętam jedno i właśnie ono było standardem, tymczasem nowy pan nie godzi się na jego użytkowanie, a więc Polaku jak nadal chcesz słuchać listy przebojów trójki to łap za kabzę i przestrajaj swój odbiornik albo kupuj nowy. Z TV  tak samo pamiętam tylko PAL, a Rusek jakoś nie wyklinał i nie karał za to.

I słusznie, Stalin w odróżnieniu od wielu innych doskonale wiedział że za darmo to można dostać co najwyżej kopniaka. Aczkolwiek jednak nie powinien zabierać głosu w imieniu innych.

Nieprawda że funkcje kierownicze były zarezerwowane dla członków partii. Mitem także jest to że ktoś kogoś na siłę robił zaciąg partyjny, osobiście składałem wniosek kilkukrotnie i jakoś mi się nigdy nie udało zostać pseudokomuchem.

Mylisz się Twój post musiałem zwyczajnie przegapić, o żadnej premedytacji nie ma mowy.