Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Chyba padł mi dysk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Chyba padł mi dysk
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 27 Sep 2020 17:58:49 +0200

"_Master_" 5f6b1d31$0$514$65785112@news.neostrada.pl

Też mam kilka dysków które działają chyba z 10 lat.

I na co to jest dowód?

Na stagnację lub brak forsy?
[na zdrowie umysłowe juzera?]
Brak mi pieniędzy i nie rozwijam się, więc do F-S (z którego teraz
piszę i na którym w tle prowadzę dyskowe rewolucje) wstawiłem HTS
qpiony jako używany z ponad 20kh i Toshibę qpioną ponad 10 lat temu...

HTS      21374h 2970 startów (u mnie, bo qpiłem z ~zerem)
Toshiba   3624h 1795 startów (dysk qpiony jako zewnętrzny gościł najpierw tu,
                            później w netbooku, następnie używany był jako
                            zewnętrzny w różnych obudowach lub tymczasowy)

Dlaczego mam tak dużo startów? -- bo F-S tak ma. ;)
Chwila nieuwagi i licznik szaleje jak opętany...

-=-

Dobrze eksploatowany i takoż zbudowany HDD wytrzyma nie 10 lat, lecz
ponad 100 lat. Ale szoki termiczne bądź mechaniczne wielokrotnie
skracają ten czas. HDD jest najszybszy na początku, więc ludzie
najchętniej tam piszą, lub nawet tylko tam piszą, bo są oszczędni, ;)
przez co głowica nie skacze zbyt daleko... Inni piszą po całym dysku
a są też gorliwi defragmentatorzy...

Znam ;) [to się chyba mówi -- 'z opowiadania'?] nawet sytuacje, gdy
laptop leżąc na łóżku ma utrudnione wloty powietrza i zasłonięty wylot
powietrza... [mówimy/piszemy wówczas: ,,znajomy opowiadał mi o dziewczynie,
której matka tak zasłania''...]

Co powiedzieć o Acerze? -- wszystkie gniazda USB3 obok wylotu gorącego
powietrza... Przewody USB3 są krótkie, więc zewnętrzny HDD podpięty via
USB3 jest stale omiatany gorącem...

-=-

HDD F-S nie mają lekko -- od wielu dni laptop niewiele odpoczywa...
Jest cichy, pracuje powoli, ma dużo do roboty, więc i nie warto go wyłączać...

Wczoraj wyciągnąłem złą wtyczkę (chciałem zgasić montowane oczko) energetyującą,
czym znienacka zabrałem zasilanie (akumulatora już nie mam tu od dawna)
laptopowi,
ale nawet to niczego (na oko) nie popsuło...

BTW akumulatora -- Acer źle współpracuje z akumulatorem...
Choć akumulator jest naładowany do pełna -- laptop potrafi zgasnąć znienacka...

Bywa, że Acer pracuje do końca, aż wyczerpie cały akumulator,
ale bywa, że nawet wystartować nie chce bez podpięcia do ściany...
Poza tym OK...

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'