Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Chyba padł mi dysk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Chyba padł mi dysk
From: pioruns <www@website.com>
Date: Tue, 22 Sep 2020 23:23:47 +0100
On 22/09/2020 22:22, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

> SpinRite potrafi(oprócz testu odczytu i opdzyskiwania danych) robić test
> zapisu wcześniej
> kopiując dane sektora w inne miejsce(chwilowo), w zasadzie tylko tym się
> różni od
> pozostałych wymienionych programów, no i oczywiście jest płatny.
> Ostatnio naprawiałem znajomej dysk z laptopa za pomocą Victorii, początkowy
> stan jak u
> Smoka, końcowy - 2408 reallokowanych sektorów - dysk będzie do wymiany
> niebawem.

Tak, Spinrite robi naprawy, czy to podczas odczytu czy zapisu, bez
utraty danych. Smokowi się przyda skoro mu dysk zgubił partycję, to
Spinrite może tą partycję znaleźć jeśli uda mu się naprawić sektory,
które zapewne zawierają tablicę alokacji tej partycji.
Victoria i MHDD testowałem ale wiele lat temu, odkąd kupiłem SpinRite
już nie są mi potrzebne.

--
pozdrawiam,   pioruns