Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 02 Jun 2020 18:04:51 GMT
On 2020-06-02, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup

> Piotr dobrze pisze - LED, tak jak i diody, wrazliwy na zmiany
> napiecia.
> Moze i tak bedzie, ze 10% zgasi LED calkiem - to tym bardziej
> wyliczenie prawdziwe, tylko trzeba podstawic 5%.

Zrobiłem parę zestawów do utwardzaniana żywić na pojedyńczych modułach
LED 20-30W, 360-450nm i mogę potwierdzić, ze zmiana napięcia o 5% w
zakresie prądowym w pobliżu mocy nominalnej modułu to na ogół
katastrofa. To są wszystko zalezności typu ekspotencjalnego.

https://i.stack.imgur.com/q53DQ.png

Zwykle ustawiam napięcia indywidualnie, dla konkretnego modułu, tak aby
się moc zgadzała.

Np. pełna moc (podług prądu), może być przy 34.0V, a przy 32.5V to już
będzir np. 1/10 mocy nominalnej.

--
Marcin