Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
From: User <no@spam.com>
Date: Tue, 19 May 2020 10:47:20 +0200
On 2020-05-19, User <no@spam.com> wrote:
W dniu 19.05.2020 o 02:13, Marcin Debowski pisze
Większość współczesnych usb-c pozwala na pobór dużo większego prądu (i
mocy, bo napięcie też może być wyższe) niż standardowe usb 3.0, więc na
ogół nie ma osobnego zasilania. MZ. jak korzystasz z gniazda usb-c to i
kilka zewnętrznych dysków to udżwignie.

...ale to co idzie przez usb-c z laptopa powinno starczyć na parę dysków.
I to jest odpowiedź, na którą czekałem, bowiem już wczoraj o 17:17 pytałem:
"Czy nie bywają huby podłączane do USB Type-C aktywne lub czy one już "z
definicji" są aktywne? "
Pewnie moje sformułowanie "z definicji aktywne" było mało precyzyjne,
ale właśnie chodziło mi
o to, o czym piszesz,

Nie, czekaj :) Ponieważ zachowałeś się bardzo elegancko, to postanowiłem
przetestować huby usb-c, które mam i najwyraźniej nie jest to do
końca prawda, co wczesniej napisałem. To "nie do końca dotyczy" huba bez PD.
Mam taki jeden i gdy podłączyłem go do Dell'a XPS, to nawet dwa dyski na
tym nie poszły.

Nie wiem, czy to kwestia hub'a czy owego Dell'a.

Natomiast drugi model hub'a, który mam jest z PD. Tam też dwa dyski nie
poszły, ale jak wpodłączyłem go przez PD do powerbanku to już jak
najbardziej, dyski poszły. Wnioski są MZ takie:

1) sprawdź swojego laptopa, czy gdzies w instrukcji stoi, że to złącze
usb-c może dostarczać większy prąd.

2) lepiej celuj w huby, które mają to usb-c PD i ewentualnie dopytaj
sprzedawcy, czy to może służyć jako złącze do zasilenia huba.

Teraz dla odmiany, ja przepraszam za wprowadznie w błąd.

Dzięki.

W opisie mojego laptopa nie widzę informacji, że złącze USB-C mogłoby dostarczać większy prąd.
Gdyby tak było, to pewnie by się tym chwalili.

Oglądałem podane przez Ciebie USB-C PD i nie widzę tam zewnętrznego zasilania, ani w opisie, ani na rysunku. W opisie także nie ma nic na temat podłączania dysków bez własnego zasilania. Skoro jednak to urządzenie jest nazwane z PD, to pewnie może więcej niż zwykły hub. Nie znam
tego urządzenia.
Potrzebuję przede wszystkich huba czyli rozgałęziacza portów USB-A, bo port HDMI i port SD
mam w laptopie. Czyli muszę poszukać aktywnego huba podłączanego do USB-C.
Spodobał mi się pomysł z zasilaniem z powerbanku, jak rozumiem, podłączonego przez jedno z USB-A , bo czasem może to być wygodniejsze niż podłączanie aktywnego hub do gniazdka
elektrycznego.
Jeśli nie znajdę aktywnego huba podłączanego do USB-C to kupię zwykłą przelotkę żeby mieć
chociaż jeden port USB-A więcej.