Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 19 May 2020 00:13:09 GMT
On 2020-05-18, User <no@spam.com> wrote:

> Czy są jakieś przeciwwskazania, poza, jak się domyślam, ceną? Hub, który
> nie pozwoli mi korzystać z dysków zewnętrznych
> nie będzie mi w ogóle potrzebny.
> Problem w tym, że na razie nie udało mi się znaleźć żadnego aktywnego
> huba, który można by podłączyć do portu Type-C.

Większość współczesnych usb-c pozwala na pobór dużo większego prądu (i
mocy, bo napięcie też może być wyższe) niż standardowe usb 3.0, więc na
ogół nie ma osobnego zasilania. MZ. jak korzystasz z gniazda usb-c to i
kilka zewnętrznych dysków to udżwignie.

Dodatkowo, niektóre huby usb-c mają gniazda usb-c PD (power delivery),
które umożliwia podłączenie urządzeń np. 75W-100W. Nie mają one osobnego
zasilania, ale na ogół PD jest dwukierunkowe i widziałem huby, których
użycie ilustrowano m.in. opcją wetknięcia esktra zasilania do gniazda
PD. Współczesne Makbooki są zasilane poprzez złącze usb-c, więc jak
podczepisz tam hub'a z PD i podłączysz pod złącze PD zasilanie, to
będziesz ładował taiego lapropa.

Innymi słowy, jak chcesz mieć taką ekstra PD opcje to szukaj po usb-c
PD. Np.
https://allegro.pl/oferta/hub-adapter-green-cell-gc-usb-c-7w1-usb-hdmi-sd-pd-8731906367

...ale to co idzie przez usb-c z laptopa powinno starczyć na parę dysków.

--
Marcin