Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] obudowa na dysk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] obudowa na dysk
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 6 May 2020 18:40:07 +0200

"ąćęłńóśźż" 5eb1de72$1$505$65785112@news.neostrada.pl

: 'Orico' i klony są niezłe.
: W przezroczystej lepiej widać, co siedzi w środku.
: W niektórych zasuwka szybko się luzuje i za łatwo

W mojej -- niezbyt łatwo.
Żadna moja nie otwiera się zbyt łatwo.
Dwie (plastykowe) nie otwierają się -- tak chciał producent
i nie jest źle, ale ja i te nieotwieralne też otwieram.

: się otwiera, jakby co po zamknięciu dysku można dokleić taśmą ('Scotchem').

: Dla mnie zawsze ważne, czy obudowa usypia dysk po czasie
: bezczynności (to funkcja obudowy, a nie komputera!!).

IMO wszystkiego: dysku, płyty, interfejsów, systemu, użytkownika...

Gdy mogę -- wyłączam te oszczędzacze.

: Usypianie i układ (chip) można sprawdzić po podłączeniu
: do komputera, we właściwościach urządzenia USB (Device manager).

Można zatrzymać testowo, by sprawdzić, czy w rzeczywistości to funkcjonuje.

: W opcji "Policy" można też włączyć cache (dla
: szybkości warto, dla bezpieczeństwa nie warto).

IMO dla szybkości nie warto, bo ewentualne straty spowodowane
rozłączeniem są zbyt czasochłonne a prawdopodobieństwo
przypadkowego rozłączenia jest bardzo duże w wypadku USB3.

--