Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czytniki kart

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czytniki kart
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Sat, 25 Apr 2020 21:36:57 +0200
Najpierw zaproponowali jakiś droższy zamiennik, aż dziś dosłali MobileLite Plus.
Fw rev. 003 (cokolwiek by to miało znaczyć).
Komputer wykrywa czytnik ;-)
Druga dobra wiadomość taka, że Plus rzeczywiście szybko czyta kartę UHS-II (u mnie Lexar SDXC 1667x): zależnie od programu testującego: Read = 116 MB/s - 130 MB/s (aczkolwiek wg karty powinno być do 250 MB/s), Write = 52 MB/s - 63 MB/s. Dla porównania najlepszy wynik karty SDXC w innym czytniku USB 3.0 UHS-I: Read = 72 MB/s, Write = 54 MB/s (a najlepszy wynik pendrajwa USB 3.0: Read 128 MB/s, Write 60 MB/s).

Czyli czas przegrywania zdjęć z karty pamięci aparatu na komp powinien skrócić
się do połowę.

Ekonomicznie dla fotografa-amatora to się nie opłaca (zakup droższych kart UHS-II, zakup czytnika UHS-II), bo ile gigabajtów zdjęć można w życiu zrzucać z kart na komputer (ciągle mam poniżej terabajta zdjęć na serwerze), ale życie składa się też z drobnych przyjemności jak również z braku drobnych przykrości, jak czekanie na Godota...

-----
tam, gdzie kupowałem widnieje napis "dostawa wkrótce".