Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czytniki kart

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czytniki kart
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Mon, 13 Apr 2020 15:01:27 +0200
Czy dostałeś już ten nowy czytnik Kingston Mobile Lite Plus i wypróbowałeś, jak
działa?
Czytam w opisie, że ma styki UHS-II, ale po ciągłych przygodach z nierozpoznawaniem MobileLite G4 przez mój komp i Windows 10 boję się ryzykować zakupu (choć jest o połowę tańszy od Sandiska). Co więcej, próbowałem wczoraj pendrajwa Kingston (STM 30/16GB kupiony w połowie 2014 podobnie z MobileLite) i sprawia te same problemy, co czytnik G4: wsadzam w port USB 3.0 i żadnej reakcji systemu (inna sprawa, że jak już działa to zapis jest zaledwie 8 MB/s czyli na poziomie USB 2.0 natomiast odczyt aż 90 MB/s że szczena opada).
Wyraźnie Kingston coś przekombinował albo z elektroniką (G4 jest na układzie
Realtek) albo z firmware.
Moje kompy z portami USB 3.0 na kontrolerze Renesas też mogą dokładać się do
kłopotów, choć maję je tylko z Kingstonem.

-----
Dzisiaj zamówiłem nowszy czytnik Kingstona, który podobno w odczycie wyrabia do
300 Mbyte/s:
www.x-kom.pl/p/550477-czytnik-kart-usb-kingston-mobilelite-plus-sd-usb-32-gen1.html