Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 25 Apr 2020 03:28:51 GMT
On 2020-04-22, Trybun <LeMxCh@jahu.cb> wrote:
> A jest tak jak już pisałem - w przypadku Linuksa system ładuje się
> szybciej niz z HDD, ale w przypadku W10 to już nawet z lupą nie idzie
> zaobserwować szybszego startu. Aktualnie, po kilku miesiącach od
> instalacja 10ka uruchamia się około 40sekund! Wniosek - zupełnie
> niepotrzebnie kupowałem ten dysk SSD.

To zależy co masz tam naćpane, bo przyspieszą operacje dyskowe, ale
jeśli powoność staru W10 wynika z czegoś innego (coś tam sobie czeka na
coś niedyskowego) to różnica w czasie startu może być faktycznie
kosmetyczna. Odpalanie programów powinno przyspeiszyć. Odczyt dużych
plików, też, ale sama praca pod konkretnym oprogramowaniem nie musi być
wcale zauważalnie szybsza. Jak w tym przykładzie co gdzieindziej
podałem, mimo, że Vegas mieli mi dziesiątki gigabajtów dyskowej
informacji, to nie odczyt/zapis jest tam wąskim gardłem i istotnej
poprawy nie ma.

--
Marcin