Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 22 Apr 2020 13:32:23 +0200

"Trybun" 5e9ee243$0$545$65785112@news.neostrada.pl

Ale czy już różnicowałaś HDD o tych o tych różnych parametrach?
Chodzi mi o to czy warto przy zakup zwracać na to uwagę.

Co tu różnicować, mając kilka różnych dysków?
Spróbuję porównać hybrydę z najszybszym mym HDD.
BTW -- hybryda ma jakieś realokacje...

Chcę wrzucić 64W10 jakoś tak:
- 2 na SSD
- 2 na SSHD
- 2 na HDD

by jakimś czasie startowania z SSHD porównać odczucia z SSD i z HDD.
Ale wpierw muszę qpić adapter mieszczący HDD w miejscu CDVD. Stawiam
(być może niesłusznie) na to, że dysk poprzez ten adapter nie straci
na swej atrakcyjności.

Różnice HDD vs SSD z grubsza znam, i jest to obraz wielce niejasny. Teraz np z SSD W10 uruchamia mi się dłużej niż z HDD. Być może do

GRATULACJE!!!

uzyskania są inne parametry na nowszym sprzęcie. U mnie np tylko SATA2.

Tak ogólnie to odnoszę wrażenie że era komputera jakiego znamy dobiegła końca. Namacalnie wydajności już nie da się zwiększyć. Nie pomogą tu nowe procesory "szybszy" RAM itd.

Porównuję ze sobą Fujitsu-Siemensa z Acerem -- F-S zazwyczaj pracuje
na pełnych obrotach i zwiększanie szybkości dysków czy ilości RAMek
nie da rewelacyjnego rezultatu, bo CPU i GPU (zwłaszcza GPU) nie
radzą sobie z natłokiem wrażeń. Do spokojnej pracy -- F-S jest
dostatecznie dobry, nawet zbyt szybki... ;) (pornole ;) na jutubie
i nie tylko, drobna obróbka fotek, zaqpy na AliExpress czy Allegro...)

Acer rzadko przekracza 33% możliwości CPU a do granic możliwości
GPU chyba znacznie dalej, choć niezbyt chętnie to monitoruję.
Wąskie gardła to zazwyczaj mała ilość (12 GiB) RAMek i Toshiba HDD.

RAMki mogłyby być szybsze.

Co dziwne w telefonie nie sposób zauważyć wydajniejszej pracy na nowszych
urządzeniach

IMO nie można nie zauważyć.

- w komputerach przynajmniej ja niz takiego nie zauważyłem.

Nie rozumiem Cię.
Wg Ciebie PeCet wykazuje wzrost wydajności czy nie?

-=-

Koronka na wirusie już nie co 2 dni podwaja się, lecz co 2 tygodnie...
Ja zaś wczoraj zbudziłem się z trudem na tym świecie -- i nawet wiem,
dlaczego, ale nie ma poznania bez modyfikowania... ;)
   https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Poland

--