Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Do Olafa...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Do Olafa...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 12 Apr 2020 01:30:47 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e91f3ab$0$552$65785112@news.neostrada.pl

Teraz chwile grozy -- co w Boot.INI i w BCD...

I co się stało? -- To się stało, co się miało stać...
(to z piosenki)

Odkręcanie ,,pomocy'' zajęło mi **godzinę**. Jeden partycjoner
,,naprawił'' po swojemu, drugi dorzucił swoje trzy grosze a trzeci
niczego nie poprawił, choć dorzucił partycje... I BCD, i Boot.ini
na kilku partycjach były nie do ruszenia!!! Gdy już dostałem się
do wnętrza, co zobaczyłem? -- ,,professjonal'' itd...

Ani słowa o tym, co mnie potrzebne! (PAE itd.) Na domiar złego
z litanii ;) (profilaktycznie wyliczam 9 partycji) zostały dwa
wpisy -- oba złe...

Dlaczego aż trzech użyłem? Bo pod WXP mam Paragony, pod W10 mam
inne a wszystko zakończyłoby się fiaskiem, gdyby nie partycjoner
pod DOSem na karcie SD... Stary Paragon -- nie jest nadopiekuńczy,
pyta, czy poprawić co trzeba, zezwala na wiele aktywnych,  nie jest
przesadnie kolorowy -- jest czytelny...

-=-

Tu zagwozdka: zleciłem dwukrotne kopiowanie tej samej partycji
WXP -- jeden raz poszło bezproblemowo, ale za drugim razem
Paragon zauważył błędy logiczne na źródłowej partycji...
Chyba na źródłowej -- głowy swej nie dam... Widzę słabo
i irytują mnie te niespodziewanki...

-=-

W jedno miejsce na HDD (na sam początek) kopiowałem partycję WXP
co najmniej 7 razy... Teraz jej używam do pisania tego postu
i chyba jest OK...

Jak było wcześniej? Za każdym poprzednim razem pierwszy raz
WXP uruchamiał się bez łaski, ale po restarcie miałem BSD!!!

BTW -- BSD widuję raczej ;) rzadko...
BARDZO rzadko!!!
Natomiast często jasnoniebieskie ekrany -- sprawdzanie dysków...
(logicznej ;) części -- filesystemów)

-=-

Jeśli ta sama partycja w innym miejscu dysku pracuje poprawnie
a na początku dysku zwisa tuż po restarcie... Jeśli tak jest
z różnymi kopiami WXP -- w tym miejscu dysku BSD, ale w innych
miejscach tegoż dysku (i na innych dyskach też) jest OK... To
co można sądzić? -- Na pewno wina staruszka!!!

Ale najwyraźniej była to wina softu!!
Ale jaka?!?!? Dlaczego WXP nie lubił tego akurat miejsca na HDD?!

Dlaczego kopiowałem tak wiele razy? Bo za każdym razem usuwałem
jakiś błąd niechlujstwa, ;) który wg mnie nie mógł powodować
problemu, ale ogólnie raczej ;) takie błędy należy eliminować...
Ponadto kopiowałem tam różne kopie WXP... Aż w końcu wkopiowałem
tam taką, która pracowała już stabilnie na tym dysku, ale w innym
miejscu tego dysku...

Dotąd nie miałem takich problemów ani razu!!!
Mam teraz 3 partycje z 64W10 -- każda poszła bezproblemowo!
(dwie poszły naraz i tak miało zostać, ale gdy pojawił się
problem z WXP -- jedną z tych partycji raz jeszcze skopiowałem)

Oraz 4 WXP -- ale aby były 4, kopiowałem je kilkanaście razy!
Po jakimś czasie chyba ;) skasuję i 2 WXP, i 1 64W10.

64W10, WXP i DOS uzupełniają się doskonale!!!
Czego nie zdołam spod tego OSu, to spod innego zdołam...

-=-

Mam tego dosyć! Zapowiadało się łatwo -- myślałem, że podepnę
do laptopa z Seagate oba dyski (WDC i HTS) i zlecę wrzucenie
czego trzeba w stosowne miejsca, po czym poprawię Boot.ini
oraz BCD i wstawię HTS w miejsce Seagate...

Jestem w szoku!!!!!!!

-=-

W10 jest znacznie juserfriendly niż WXP, ale partycjinery pod te OSy --
przeciwnie...

--