Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Do Olafa...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Do Olafa...
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 11 Apr 2020 18:40:54 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 11 Apr 2020 18:06:47 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <5e91eb90$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
 od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

>"Olaf Frikiov Skiorvensen" g8939fpqc1r6ob6ldcc26rn2sa0ghoo4a8@4ax.com

>Nieźle! Jak to wygląda w niehybrydach?

To nie jest hybryda. To ST2000LM003.

>Czyli niemal stale kręci.

>Używka już kupiona, ale chyba był pokazany SMART.
>Nówki niewiele pokażą.

>W jakim czasie przekroczyłeś?

Nie pamiętam tego niestety.

>Ktoś rzuca zewnętrznymi dyskami?
>Laptopami nie rzuca -- czy laptopy amortyzują?

Sam kiedyś wstałem nie zdejmując słuchawek, pociągnąłem laptop i podpięty dysk -
laptomowi nieco rozbiłem obudowę, ale dysk zewnętrzny ocalał(wewnętrzny dostał
BS, ale
działa dalej). Słuchawki dość solidne, więc zdołały zabrać laptop.

>Miał chyba ze 2 razy mniej.

>Miał więcej niż zero.

No to nie jest dobrze, radzę go kilka razy nadpisać, Victoria dobra, dodatkowo
zrobić
kilka skanowań odczytem - przeallokuje błędne sektory.

>Restartuję wyjątkowo:
> - gdy chcę mieć inny system
> - gdy wymaga tego stan po aktualizacjach OS czy aplikacji
>   (tu raczej hybryda pogubi się)
> - na wszelki wypadek (ze trzy razy do roku?...)

Wyłączam na noc. Więcej jak 2-3 dni bez wyłączania sprzętu nie trzymam(kiedyś
potrafiłem
nawet miesiąc nie wyłączać, teraz tak nie robię.