Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z dwoma gniazdami M.2 na dwa dyski PCIe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z dwoma gniazdami M.2 na dwa dyski PCIe
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 29 May 2019 00:34:49 +0200

"Netx" 5ced9d01$0$17356$65785112@news.neostrada.pl

Kombinowane -- w Dellach jeden slot M.2 jakoś koliduje z 2.5".

Możliwe - ale nie wiem o którym dokładnie modelu piszesz.

O tych, które wymieniłeś.

Zawsze warto obejrzeć "disassembly" danego modelu jeśli jest na Youtube

Oglądam z ciekawości -- nie planuję kupna w najbliższym czasie.

i ściągnąć manual do przejrzenia. Ale pewnie o tym wiesz.

U mnie w tej chwili jest Dell Precision 7720
i dwa sloty M.2 niekolidujące z 2.5".

Dwa -- a co z trzecim, jeśli jest?

Mam w nim 2 dyski: Crucial 2.5" mx500 1TB ssd,
a w M.2 mam Adata SX8200 Pro nvme

Co w tej Adacie takiego złego, że stale tanieje względem podobnych Samsungów?

(chociaż z Adaty na razie nie korzystam - jest na niej W10 pro
do którego nie mogę się przekonać ze względu na konieczność
powtarzającego się wyłączania inwigilacji; jadę na Crucialu
z Windows 8.1). Nadal jest jeden M.2 wolny do dyspozycji.

IMO niebawem tylko M.2 pozostaną wewnątrz.

MSI ma stosowny chipset, ale nie widzę slotów.

Jak pisałem, miałem MSI GT72 6QE - teraz ma go mój brat.
W tym MSI jest miejsce na montaż dysku 2.5" chyba bezśrubkowo
i jest miejsce na specjalny koszyczek w którym mieszczą się
3 dyski M.2. Brat ma w nim w tej chwili dyski chyba 1x2.5" i 2xM.2

'W nim' -- 'w laptopie' czy 'w koszyczku'? Mniemam, że w laptopie.

MSI są zróżnicowane. Miałem np. MSI GT72VR 6RE
i tam wchodzi tylko jeden dysk M.2 i jeden 2.5"

Dzięki za informacje i pozdrawiam.

-=-

Mnie ręce opadają, gdy myślę o przerzucaniu dużych ilości
informacji z talerza na talerz! 100 MB skacze niepostrzeżenie,
kopiowanie 10 GB -- trochę ;) trwa, ale z setkami GB?... :(

Raczej tęsknię za masowymi i tanimi nośnikami elektronicznymi!!!
Oczami wyobraźni widzę 4x4x4 ;) -- PCIe v4, 4 linie/slot
i 4 sloty. Do tego ponad 4 GB/s zarówno R, jak i W. (to
już pięć czwórek?) Zapewne niebawem wejdą kolejne wersje
samego NVMe! (teraz jest 1.3?)

Optane notują opóźnienia mniejsze niż 10 mikrosekund?
Mnie trochę rajcują te wizje!!!!

IMO postęp będzie coraz szybszy, o ile nie nastąpi ,,coś ciekawego''. ;)
(czyli wojna o: pokój, miłość, dobroć, równość, sprawiedliwość,
braterstwo, zasady, prawo, piękno, postęp, ;) wiarę...)

-=-

Po co mi kilka M.2? -- aby przełożyć z laptopa do innego,
aby zużyć wygrzebany ze śmietnika, aby mieć na wypadek
zepsucia się któregoś z SSD... Aby odczytać dysk innego
laptopa...

--