Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z dwoma gniazdami M.2 na dwa dyski PCIe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z dwoma gniazdami M.2 na dwa dyski PCIe
From: Netx <nospam@gazeta.pl>
Date: Tue, 28 May 2019 22:41:40 +0200

"Netx" 5ce990b5$0$17354$65785112@news.neostrada.pl

Z tych co ostatnio się interesowałem (nie wiem
czy są 4x4 czy raczej 3x4): 15" -> Dell Precision 7530

17" -> Dell Precision 7720, Dell Precision 7730, MSI GT72 - ale
w MSI nie wiem czy jest M.2 Pcie czy M.2 Sata. Natomiast miałem
MSI GT72 6QE i były w nim 3 gniazda M.2

Kombinowane -- w Dellach jeden slot M.2 jakoś koliduje z 2.5".

Możliwe - ale nie wiem o którym dokładnie modelu piszesz.
Zawsze warto obejrzeć "disassembly" danego modelu jeśli jest na Youtube i ściągnąć manual do przejrzenia. Ale pewnie o tym wiesz.

U mnie w tej chwili jest Dell Precision 7720 i dwa sloty M.2 niekolidujące z 2.5". Mam w nim 2 dyski: Crucial 2.5" mx500 1TB ssd, a w M.2 mam Adata SX8200 Pro nvme (chociaż z Adaty na razie nie korzystam - jest na niej W10 pro do którego nie mogę się przekonać ze względu na konieczność powtarzającego się wyłączania inwigilacji; jadę na Crucialu z Windows 8.1). Nadal jest jeden M.2 wolny do dyspozycji.

MSI ma stosowny chipset, ale nie widzę slotów.
Jak pisałem, miałem MSI GT72 6QE - teraz ma go mój brat. W tym MSI jest miejsce na montaż dysku 2.5" chyba bezśrubkowo i jest miejsce na specjalny koszyczek w którym mieszczą się 3 dyski M.2. Brat ma w nim w tej chwili dyski chyba 1x2.5" i 2xM.2

MSI są zróżnicowane. Miałem np. MSI GT72VR 6RE i tam wchodzi tylko jeden dysk M.2 i jeden 2.5"