Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z dwoma gniazdami M.2 na dwa dyski PCIe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z dwoma gniazdami M.2 na dwa dyski PCIe
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 31 May 2019 01:03:12 +0200

"Netx" 5cee8e37$0$537$65785112@news.neostrada.pl

Nie mam pojęcia dlaczego Adata SX8200 Pro tanieje.
U mnie odniosłem wrażenie że jest chłodniejsza
w idle od Cruciala mx500/2.5" a pod obciążeniem
też się nie grzeje mocno. Jest szybka. Ogólnie
jakbym miał kupować ponownie dysk nvme - wybrałbym
raczej Adata SX8200 Pro niż Samsunga, ponieważ
czytałem że Samsungi grzeją się mocno.

Mój niby nie grzeje się, ale nie obciążam go mocno.

Już Adata 8200 Pro 512 GB kosztuje tyle, ile Samsung Plus 250 GB.

  512 GB Adata: https://www.ceneo.pl/73709819  365 pln

  250 GB Samsung: https://www.ceneo.pl/76272531  364 pln

Jak pisałem, miałem MSI GT72 6QE - teraz ma go mój brat.
W tym MSI jest miejsce na montaż dysku 2.5" chyba bezśrubkowo
i jest miejsce na specjalny koszyczek w którym mieszczą się
3 dyski M.2. Brat ma w nim w tej chwili dyski chyba 1x2.5" i 2xM.2

'W nim' -- 'w laptopie' czy 'w koszyczku'? Mniemam, że w laptopie.

W rzeczonym laptopie MSI jest rodzaj płytki (niefortunnie podchwyciłem od kogoś
jej nazwę: koszyczek). Do tej płytki wpina się z
wierzchu i od spodu dyski M.2, ad potem całą płytkę montuje się w laptopie. Tak
to wygląda po zamontowaniu w laptopie:
http://www.myfixguide.com/manual/wp-content/uploads/2014/09/MSI-GT72-Disassembly-5.jpg

Tenks.

-=-

Właśnie czytałem o PCIe v5 -- 32 GT/s. Makabra!!!
Zaraz mój laptop będzie tak powolny, że aż strach! ;)

https://twojepc.pl/news38726/Specyfikacja-PCI-Express-50-juz-w-pelni-gotowa.html

Czy obecne (PCIE v3) dyski M.2 NVMe/PCIe zaczną drastycznie tanieć?
Na razie są gotowe (w sprzedaży) PCIe v4.

-=-=-=-

"Netx" 5cee9088$0$524$65785112@news.neostrada.pl

Jedyny problem tej Adaty SX8200 Pro wystąpił u mnie pod Windows 8.1 -
nie działał odczyt smart/temperatury/ilości zapisanych danych (TBW).
Nawet ADATA SSD Toolbox nie potrafił odczytać tych danych pod Windows
8.1 na sterowniku standardowym od MS. Poza tym dysk Adata działał.
Jednak po wymuszeniu sterownika nvme od Samsunga wszystko zaczęło
funkcjonować włącznie z odczytem w.w. danych pod Windows 8.1.

Pod Windows 10 wszystko bryka na standardowym sterowniku nvme od MS bez
żadnych utrudnień - na ile mogłem to przez kilka dni zaobserwować, bo
potem wróciłem do Windows 8.1.

Może właśnie tu jest piesek pogrzebany? -- może z Adatą pod W10 jest OK,
ale pod W7 czy W8 są problemy...

--