Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Sat, 18 May 2019 15:30:33 +0200
On Fri, 17 May 2019 21:16:01 +0200, Irokez wrote:

> na razie się zgodzę

> Ta, jasne..

> Przefiltrowałem w kwocie 3k, Oprócz Della Precision M4800 w sumie nic
> więcej.

I taki rzeczywiście kupiłem, za 2600,-
Z SSD samsunga 250 GB, CPU i7-4800MQ 2.7GHz (turbo 3.7GHz), GPU NV Quadro
K1100M z pamięcią 2GB oraz 32 GB ramu (potrzebne mi do maszyn wirtualnych).
Z gwarancją 12 m-cy, z której od razu skorzystałem, bo jeden moduł RAMu był
uszkodzony.

> https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Dell-Precision-M6800.107461.0.html

To inny model.

> "Podczas pracy biurowej, to jest w czasie korzystania z internetu oraz
> podstawowej obróbki dokumentów tekstowych i zdjęć, Precision M6800 jest
> bardzo cichy. Gdyby ten laptop miał dysk SSD, byłby bezgłośny.
>
> Przy średnim i maksymalnym obciążeniu podzespołów obliczeniowych poziom
> hałasu zwiększa się dość szybko i drastycznie do 51,3 dB. To relatywnie
> dużo. Hałas dwóch wentylatorów przypomina odgłos suszarki i na dłuższą
> metę jest męczący. "

I tu muszę wyjaśnić. Pisząc cisza nie miałem na myśli kompa obciążonego na
100% podczas ciężkiej orki, wtedy wiadomo, że kilka wiatraków musi wyć.
Miałem na myśli codzienne, zwykłe korzystanie do pracy i do www. Poprzedni
lapek HP na fejsie zaczynał wyć (tam jest dużo ciężkiego JS), ten fejsa
łyka bez mrugnięcia diodką ;-)
Zatem jest RELATYWNIE cichy, a gdy obciążony to oczywiście hałasuje, bo
duża moc generuje dużo ciepła, oczywistość.

> Sam też nie potwierdzam, bo mam różne sprzęty i fizyki przy tego typu
> procesorach, gdzie trzeba 47W odprowadzić nie oszukasz.

Yep.

> Ewa właśnie już ma nowszy i z gwarancją odpowiednik tego Precisiona i
> musi teraz zdecydować, cisza z umiarkowaną do codziennych celów
> wydajnością, czy wydajność która jak trzeba jest ale z hałasem.

Bardzo nie sądzę, że ten gamingowy HP to odpowiednik mojego Precisiona,
jednak nie ta klasa, to sprzęty z innej półki. Delle tego sortu co mój
kosztują jako nowe od 8k w górę.

--
pozdrawiam
Roman Tyczka