Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ
From: "Ewa" <.@.>
Date: Fri, 17 May 2019 17:15:34 +0200

Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@nie.pamietam> napisał w wiadomości
news:5cdec96c$0$3379$426a34cc@news.free.fr...
Była mowa o transcodowaniu filmów - to także obciąża procesor w 100%
(jak i różne inne rzeczy).
Była. I jak już pisałam wcześniej, przy najdłuższym (dotychczas) z
filmów trwało to 15 minut.

1. znacząco skrócisz w ten sposób długość życia akumulatora, który
zużywa
się głównie od cykli ładowanie/rozładowanie.
Facet w sklepie twierdził, że baterii najbardziej szkodzi ładowanie,
gdy już jest naładowana w 100%. Radził w związku z tym odłączać
zasilacz na noc.
Mam nadzieję, że bateria nie jest przylutowana, jak to jest w przypadku
procesora i bywa w przypadku pamięci i w razie zużycia da się ją
wymienić na nową.

2. rozsądnie skonfigurowany laptop przechodzi
w stan uśpienia po maks. kilku minutach braku obecności użytkownika.
Jak skonfigurować laptopa żeby w stanie uśpienia pracował
tzn. wykonywał jakieś zadanie rozpoczęte przeze mnie?
Na moim starym laptopie to się nie udawało. Mogłam tylko
wyłączać monitor.

Przedstawiane na tej grupie od wczoraj różne metody obniżenia
temperatury procesora, jak rozumiem działającego przy podłączonym
zasilaczu, przeanalizuje, spróbuję i opiszę wnioski.

Ewa