Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 17 May 2019 23:56:24 GMT
On 2019-05-17, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
> Każdy obecny laptop odłącza ładowanie kiedy tylko akumulator osiągnie
> 99-100% naładowania, a następnie zwleka z ponownym uruchomieniem
> ładowania dopóty poziom nie zejdzie co najmniej do 95-97% (czasem mniej,
> a czasem jest to wręcz konfigurowalne). Właśnie po to, by ograniczyć
> ilość niepotrzebnych cykli ładowania.

Myślę, że przy dobrze wykonanych akumulatorach nie ma to obecnie za
dużego znaczenia. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, raczej nie, ale
wszystkie laptopy, których używałem/uzywam, a które mają wbudowane aku
nie mają problemów z tym aku przez długie lata. Laptopy u mnie z kablem
na okrągło.

Z drugiej strony, normalne użytkowanie laptopa bizensowego to
wielokrotne cykle ładowania i rozładowania, nie pełnego zwykle, ale
jednak. I też nie ma problemu. A telefony i tablety? Tam prawie pełne
rozładowanie występuje jednak często. I też w sumie nic. Przyjmując, że
HP nie dał jakoś drastycznie ciała, nie przejmowałbym się kwestią aku w
ogóle.

--
Marcin