Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szukam płyty pod NAS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szukam płyty pod NAS
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 04 Mar 2019 11:39:44 GMT
On Mon, 04 Mar 2019 12:15:43 +0100, Adam wrote:
> N5550 wygląda na pierwszy rzut oka całkiem niegłupio, przynajmniej z
> mojego punktu widzenia: 5 x HotSwap, RAID5 / RAID6.
> Wygląda to na "zwykłego" kompa na płycie typu ITX - a co za tym idzie,
> powinien to być system otwarty.

Z tymi RAIDami to byłbym ostrożny, bo nie wiesz w jaki sposób producent
te RAIDy tam trzyma. Ryzyko takie, że jak spali się płyta, to tego RAIDa
na niczym nie odtworzysz i trzeba będzie posiłkować się backupem. Mój NAS
to zwykła płyta x86 ITX z J1900, a RAID załatwia mdadm.

W tym N5550 widzę, że siedzi Atom... Więc z osiągami będzie tak sobie.
Oczywiście nie tego się oczekuje od NAS, ale jednak fajnie móc go
wykorzystać do jakiegoś transcodingu wideo od czasu do czasu, coby
laptopa niepotrzebnie nie grzać.

Mateusz