Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 20 Nov 2018 23:11:53 GMT
On 2018-11-20, the_foe <the_foe@costamcostam.pl> wrote:

> jak to na reddicie - 80% to kompletne bajki i bzdury. Przecież kiedy
> dysk jest odczytywany tylko to powierzchnia jest demagnetyzowana
> szybciej niż kiedy się go nie używa. Wg tej teorii to mój HDD już dawno

Co to ma wspólnego z bit flip? To nie jest zjawisko związane z
demagnetyzacją.

Nie lubisz reddita, ok. Zróbmy inaczej: zarzuć googlu longevity of hard
drives archiving i znajdź przynajmniej jeden poważny artykuł, gdzie ktoś
twierdzi, że można użyć standardowego hdd do przechowywania dłużej
danych niz parę lat.

> powinien zapaść pod "corrupted data". Prawda jest inna
> https://superuser.com/questions/284427/how-much-time-until-an-unused-hard-drive-loses-its-data

Widziałem to wcześniej ale nie rozumiem dlaczego akurat Ty to cytujesz?
Przecież tam stoi jak byk, że trzeba właśnie odświerzać zapis.

Obviously, this is quite a long time, but this risk is easily mitigated
- simply re-write the data to the drive.

i w podsumowaniu:
Depending on the priority of the data you've stored, you may want to
refresh the hard disk more often. If it is essential data, I would
recommend no less then 2 years at maximum.

--
Marcin