Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 21 Nov 2018 01:34:58 GMT
On 2018-11-21, BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote:
> Hm, jesteś pewien? Bo ja pamiętam, gdy jeszcze technika magnetowidowa
> była nieco raczkująca, że na używanych wtedy taśmach powstawało coś, co
> bym określił jako "przesłuch międzywarstwowy". Tzn. sąsiednie zwoje
> magnetyzowały się nawzajem, i widać 9a jakoś tak bardziej: słychać) to
> było podczas odtwarzania. No ale, jak wspomniałem, to były "młode lata"
> magnetowidów, i może w archiwach taśmowych danych cyfrowych już to
> zjawisko nie występuje.

Bo to o inne taśmy chodzi i o inny sposób zapisu. Z takimi
stwierdzeniami spotkałem się odnośnie tzw. LTO. Dają im zwykle 30 lat. Z
tego co widze, to w przeciwieństwie do VHS zapis jest równoległy,
niepocięty i ma pewnie mniejszą gęstość plus obszary separujące:

https://www.researchgate.net/profile/Michael_Richmond2/publication/293654023/figure/download/fig1/AS:327328535203841@1455052612239/LTO-5-track-recording-in-a-dual-partitioned-tape.png

--
Marcin