Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych
From: Bolko <suryga@gmail.com>
Date: Sun, 18 Nov 2018 05:52:28 -0800 (PST)
A chodza 24/7 czy jakoś inaczej?
24 h

> To zalezy od tego jak bardzo krytyczne są te dane.
Nazwijmy w zastosowaniach domowych.

> W tym układzie co masz to TERAZ. Jakbyś miał jeszcze jakiś inny system
> to mógłbyś to trzymać aż się zacznie walić. Generalnie wyłącznie jedna
> kopia zapasowa przy ważnych danych to duże ryzyko.

Ale ja nie mam teraz trzech kopi ?
Przecież mam raida lustrzanego na nasie

> Jesli są to naprawdę ważne dane to min.:
> 1. Tak jak masz +
> 2. zaszyfrowana kopia w "chmurze" +
Kiedyś znalazłem opcje w NAS że mogę
na amazona wysyłać kopie bezpieczeństwa.
I płacę tylko jak mi walnie 50 dolców za odzyskanie.
Tylko że tam są dla mnie wrażliwe dane.
I nie chciałbym żeby to latało po internetach.

> 3. (jeśli tych danych jest objętościowo dużo) Okresowa (raz na
> tydzień-miesiąc) kopia na dysku, który podłaczasz wyłącznie na okazje
> backupu.
Nawet kupiłem dysk twardy gdzieś na promocji
taki że trzeba wpisać kod dostepu.
Podłączyłem.
Zrobiłem kopie.
RAZ.