Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych
From: Bolko <suryga@gmail.com>
Date: Sun, 18 Nov 2018 06:11:15 -0800 (PST)
W dniu sobota, 17 listopada 2018 17:32:03 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
napisał:

> Czy jeśli ktoś zmieni zawartość plików na dysku to zmiany zostaną
> automatycznie pobrane przez NAS? Jesli tak to nie jesteś bezpieczny.
Cokolwiek zrobie na laptopie to kilka chwil później zmiana robi się na NAS.

> Szyfruj ręcznie i ręcznie wrzucaj zaszyfrowane do chmury raz na tydzień.
> Niech ktos inny dba o bezpieczeństwo.
Proszę bądź realistą.
Kupiłem dysk twardy dołączany z zewnątrz.
Kopie zrobiłem raz.
Jak kupiłem

> A jakie tam dane trzymasz? Jeśli obawiasz się szyfrowania dysków to może
> jednak poszukujesz nie *kopiowania* tylko systemu kontroli wersji. Jesli
> trzymasz ich dużo to po co - zmieniasz je w kółko? Moze trzeba zrobić
> NASa read-only dla większości a dla tych które pracują na codzień mieć
> system kontroli wersji?
>
> Ogólnie szukasz systemu *nie* automatycznej synchroniacji danych.
> Niestety systemy te wymiękają jeśli ktos wpada na to aby trzymać tam
> kolekcje pornoli albo pliki worda. Określ więc co takiego trzymasz to
> może wymyśli się inne rozwiązanie.

Generalnie kupiłem NAS bo kiedyś dysk w laptopie padł
i wszystko poszło w kosmos.
I chciałbym uniknąć takiej sytuacji.
Tylko że ostatnio żona szwagra uruchomiła jakiś załącznik z maila
i mimo NAS i tak wszystko poszło w kosmos.
I zacząłem się zastanawiać czy aby przy obecnym układzie nie wydałem
1000 zł a tak naprawdę to nic się nie zmieniło.

Trzymam dokumenty offica + PDF + zdjęcia rodzinne/filmy.
Wrzucam wszystko narastająco i potem raz na jakiś czas
(raz na rok chyba że się wcześniej wkurzę
bo nie mogę czegoś znaleść robię porządki).