Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych
From: Bolko <suryga@gmail.com>
Date: Sun, 18 Nov 2018 09:39:58 -0800 (PST)
> Potrzebujesz systemu kontroli wersji aby mieć jaką automatykę bezstratną
> w takiej sytuacji.
Co mam wpisać w googla żeby znaleść program do takiej automatyki?

> Żadna róznica kto kupił jeśli do chmury wpychasz dane zaszyfrowane. Choc
> nie, róznica polega na tym że ten dysk zewnętrzny może uledz uszkodzeniu
> razem z komputerem i NASem w tej samej chwili kiedy pijany eklektryk
> pomyli druty na słupie.

> Nic nie zmieniło w przypadku ransomware.

> a) dokumenty worda nie da się sensownie trzymać w systemie kontroli
> wersji (debilizm microsoftu zwiazany z wiarą że binarne lepsze niż
> tekstowe) ale można zaciskać zęby i tak pracować.
Tak czyli jak?
Ja nie potrzebuje aż takich zaawansowanych systemów zarządzania wersjami.
Wystarczyłoby mi tylko  wersje n i n-1.
Tak żebym miał do czego wrócić jak skasuje, uszkodzi ale nadpisze wersję n.

> b) filmów nie edytujesz, wrzucasz ręcznie do NASu bez automatycznej
> synchroniacji i przepinasz na readonly.
tak szczerze mówić robie to teraz tylko bez przepinania  na readonly
a czy mozna stworzyć katalog do którego jak coś wrzucę to pliki w tym katalogu
przyjmą taki status?