Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 19 Nov 2018 01:42:44 GMT
On 2018-11-18, Bolko <suryga@gmail.com> wrote:

> Nazwijmy w zastosowaniach domowych.

Nazwać możemy, ale chodzi o to jak bardzo Ci na tym zalezy. Dla mnie np.
kolekcja zdjęć czy własnych filmów jest ważna, choć wartość ma głównie
sentymentalną.

> Ale ja nie mam teraz trzech kopi ?
> Przecież mam raida lustrzanego na nasie

A jak kot zrzuci tego NASa na podłogę to ile będzie tych kopii?

> Kiedyś znalazłem opcje w NAS że mogę
> na amazona wysyłać kopie bezpieczeństwa.
> I płacę tylko jak mi walnie 50 dolców za odzyskanie.
> Tylko że tam są dla mnie wrażliwe dane.
> I nie chciałbym żeby to latało po internetach.

Dltego taka kopia powinna być szyfrowana.

> Nawet kupiłem dysk twardy gdzieś na promocji
> taki że trzeba wpisać kod dostepu.
> Podłączyłem.
> Zrobiłem kopie.
> RAZ.
> To MUSI być automat.

No wiem, nie jest łatwo, ale zawsze lepiej jedna stara kopia niż zero
kopii. A jest to dużo danych? Dużo to rząd terabajtów. Jeśli nie, to
kolejna szyfrowana kopia w innej chmurze. Jeśli tak, to drugi NAS,
najlepiej w innej lokalizacji. Podejrzewam, że są NASy, które mogą się
same budzić i robić zdalny backup. Na pewno są takie, które mają WOL.

--
Marcin