Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 05 May 2018 11:55:05 GMT
Witaj Irokez, 05 maj 2018 w
news:5aed8de1$0$669$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Mało używam laptopa, aktualny Lenovo B570e ma nalatane przez 6 lat
> 400 godzin (w tym SSD 512GB ma 280 godzin i 0,9TB zapisu). Na
> wyjazdy zabieram tylko i o sprzęt dbam. I bym z nim został, gdyby
> nie matryca 1366x768.
A tutaj wymiana matrycy nie wchodzi w grę?

> pracować, męka straszna. Stąd szukam coś z FullHD, a przy okazji
> upgrade na coś z 4-rdzeniowym prockiem, możliwością posadzenia Win7
> Pro (ważne dla mnie) i baterią na długo. Szukam więc coś na
> i5-7300HQ.
O, nie wiem. Laptop 4 jajowy HQ - to musisz sporo poczytać o
konkretnych modelach. Bo ZTCW to różnie bywa. Na papierze ok, ale
wystarczy, że układ chłodzenia źle zaprojektowany to tę max wydajność
masz przez kilkadziesiąt sekund, kilka minut - bo throttling. Poza tym
może nieźle wyć pod obciążeniem.
Kiedy szukałem lapka, to popełniłem kilka razy takie wariactwo w takim
euro, czy mediamarkcie, uruchamiałem na wystawowym cmd i wklepywałem
tam:
@echo off
:loop
goto loop
i tak dla każdego rdzenia, wątku - czyli np. 4 okna. Sprawdzałem jak
głośny jest laptop pod obciążeniem. CTRL+C zabija procesy.
> Grafika GTX1050 to efekt uboczny, zupełnie mi nie
> potrzebny do czegokolwiek, a inaczej się nie da kupić czegokolwiek z
> takim procesorem w podobnych cenach. Same 2 rdzeniowe niewiele
> szybsze od mojej i3-2350M.

No fakt z tą grafiką, ale jeśi nie jest na sztywno przypisana do
programu którego używasz, to siedzi i się nie grzeje. Tylko ekstra za
nią płacisz. Oprócz matrycy w starym lapku mógłbyś poszukać
mocniejszego proca 3gen - może też HQ. Przy czym problemy z chłodzeniem
prawdopodobne.

> No właśnie...
W sumie nie ma co demonizować. W każdym laptopie metalowe zawiasy
przymocowane są do "plastikowego" korpusu. Czasami zrobią, zaprojektują
to wyjątkowo źle. Choć przyznam, że wspieranie na krawędzi klapy jest
dziwnym rozwiązaniem.

> Na tą chwilę patrzę w kierunku Della 5577 + wymiana matrycy na IPS
> (bo ciężko kulturalnie opisać jej jakość, jak zobaczyłem w salonie
> RTV co ten TN sobą prezentuje). Komplet sterowników dla Win7 już
> ogarnąłem. Kupił bym w wersji z SSD 240GB na mPCI i przełożył
> dodatkowo SSD 512GB z aktualnego.

A nie boisz się utraty gwarancji? Dysk to nie problem, ale matryca? Z
drugiej strony jeśli gwarancja on site, to gdzieś czytałem, że technicy
della mają różne modyfiikacje w nosie - o ile to nie z matrycą byłby
problem.
> Acer 7 A715 jednak droższy, baterii ma tylko połowę tego co ma ten
> HP czy Dell, ekran tylko TN, dysk tylko HDD w najwolniejszej wersji
> 5400obr (albo cena 4k, za dużo na 60 godzin rocznie używania
> laptopa).

Wygląda na to że co byś nie wybrał, to musisz rzeźbić.

> no.. ślicznie... Oczywiście uszkodzenia mechaniczne nie podchodzą
> pod gwarancję.

Raczej nie - w każdym razie pewnie walka z serwisem.