Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Thu, 18 Jan 2018 11:32:43 +0000 (UTC)
TurboPascal <turbopascal60@gmail.com> wrote:

> Jeżeli wymiana kond. się powiedzie, to można spróbować Pentium D 945 -
> same zalety: 3.4GHz, 2x2MB L2, 95W TDP, cena na all. 20zł z przesyłką i
> co najważniejsze - zachowana będzie numeryczna zgodność z chips. 945G,
> co na pewno znacznie usprawni współpracę...

Zastanawiam się skąd taka różnica w cenie.

Tu 13zł + 8zł wysyłka:
http://allegro.pl/intel-pentium-d-945-3-40ghz-4m-800-i7108949163.html

Tu 30zł + 15zł wysyłka:
http://allegro.pl/intel-pentium-d-945-3-4ghz-s775-f-vat-gwarancja-i6874849844.html

Przecież to to samo, a procesory się nie zużywają, jak opony w
samochodzie, że może ten pierwszy jest "bardziej zużyty"... albo
działa, albo nie działa... więc skąd może być taka różnica?

> Da się także - chyba - zauważyć wzrost wydajności, zwłaszcza po
> instalacji SSD i dołożeniu 2GB RAMu.

Myślę nad tym RAM-em. To droższa sprawa, niż myślałem, a nie chcę wkładać
w tego kompa za dużo... SSD i tak się zwróci, bo jeśli będzie kiedyś nowy
komp, to się go przełoży.

> Głównym powodem użycia Wind. 64bit jest RAM > 4GB, więc tu jest to
> zupełnie zbędne.

A nie jest tak, że XP 32-bitowy nie wykorzysta w pełni 64-bitowego CPU?

Mam porównanie tylko z Linuksami -- te 64-bitowe działały na tym samym
sprzęcie zauważalnie wydajniej, niż 32-bitowe...

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]