Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co wybudza mój komputer?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co wybudza mój komputer?
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Fri, 12 Jan 2018 19:49:22 +0100

W BIOSie jest opcja do budzenia. Nie wiem co w wyniku tego budzenia

Na moim lapku nie ma jej:

https://drive.google.com/file/d/1uW5Vq5KfdUFgILQqiZrILGtyNr5RuDbT/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1JFlTT6Jp9ZtnTeyEsVDMctPqyFkKKf-E/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1r9qGyAnXhpHGUXaKrj7mjqkOCSGGQcVT/view?usp=sharing

powinno się stać, ale oczywiście tępy windows stawia od razu cale gui z

Ale ze stanu wyłączenia całkowitego to się dzieje? Hipotetycznie w tym stanie żadne urządzenia na płycie głównej nie powinny mieć zasilania... raczej. Mogę się mylić bo z drugiej strony pamiętam zawieszony po przeciążeniu port USB wymagał wyłączenia zasilacza na 30s w jakimś innym komputerze. Być może to zasilacz się uwiesił... choć w tym przypadku więcej portów by nie działało.

Pomiarów zasilania nie robiłem.

Do niedawna Win7/10 na tym laptopie potrafił się spontanicznie obudzić po minucie/dwóch od zamknięcia klapy i tak sobie szumieć wentylatorem aż świat się skończy. Tu raczej biosu nie podejrzewam jako opcji, bo to randomiczne.

No więc właśnie... Coś z tym sprzętem jest nie tak. Nie powinno być dopuszczalne samouruchamiania wbrew woli użytkownika. Ciekaw jestem czy włączyłby się laptop spontanicznie gdyby wymontować z niego HDD.

--
Pozdrawiam,
Marek