Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kupa przestrodze...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kupa przestrodze...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 1 Jul 2017 01:56:44 +0200

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 7umclclv3f502mbu8dsfgs8n38qhea3udk@4ax.com

Trzeba było ten dysk za pomocą MHDD przeskanować(ustawiona opcja REMAP
na ON), on potrafi wymusić na dysku reallokację uszkodzonego
sektora(HDTune tego nie zrobi).

Ale jest szybki i jest pod ręką.
Chcę to naprawić softem od Seagate.
Kiedyś tak naprawiłem SM5T.

Victoria i SpinRite też potrafią zrobić reallokację
z odzyskiem zawartości sektora.

Tego padniętego raczej już nic nie ruszy. :)

Może dzięki temu to zdjęcie byś odzyskał.

Ale to zwykły śmieć. :)
Ponadto -- zapewne jest skopiowany w co najmniej dwóch miejscach.

Ale to trzeba robić na SPRAWNYM sprzęcie.

Jest sprawny, ;) nawet więcej -- sprawny_inaczej. ;)
Lekkie trącenie we wtyczkę zasilacza -- brak zasilania. :)
Na szczęście notebook ma akumulator, ale na nieszczęście
-- energii wystarczy tylko na kilkadziesiąt sekund. :)

Gorzej ze stykami USB -- tu lekkie trącenie da fatalny pad. :)

Teraz kopiuje się SM5K na SM5T. Celowo kopiuję tak,
by w razie awarii stracić kopię -- lubię hazard. ;)
(wiem, że w razie padu nie jest źle a czas na
ubezpieczenie przeciwpadowe jest dla mnie ważny)

500 GB po USB2 zajmie sporo czasu. :)
Szybkość -- około 20 MB/s...
Na oko 7 godzin kopiowania, tyleż weryfikowania
zapisu a do tego sprawdzanie powierzchni...

-=-

Soft od Seagate widzi dysk podpięty obudową od PT3O, ale
nie widzi podpiętego inną obudową -- na oko identyczną. :)

-=-

Może kiedyś wypróbuję programy wymienione przez
Ciebie -- zapewne wtedy, gdy program od Seagate
nie poradzi sobie. Tak czy siak -- dzięki za info.

-=-

T7300 może obdarzę 4 GB RAMek i odpalę jakiś nowsze (niż WXP)
systemy, o ile zdołam jakoś ponaprawiać mechaniczne uszkodzenia.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'