Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] BSODy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] BSODy
From: PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
Date: Sat, 1 Jul 2017 08:22:47 +0200
Czołem. BSODy: temat stary i oklepany, ale kończą mi się pomysły, więc pytam. Pacjent to 7 letni HP 7900 SFF, z procesorem Q9550 i grafiką R7 240. Te składniki o tyle ważne, iż całość napędza słabiutki zasilacz o mocy bodaj 230 W i w związku z tym jest ograniczenie np. na grafikę o mocy pobieranej maks. 35 W. Procesor jak i grafika mieszczą się w specyfikacji producenta. BSODy zdarzają się ok. raz na tydzień i najczęściej po *dłuższym oglądaniu* filmów. Ok. pół roku temu pierwsze BSODy były związane z wyschniętą pastą na chipsecie - po jej wymianie był przez dłuższy okres spokój. Co zostało zrobione:

- wymieniono przeglądarkę :)
- wymieniona pamięć RAM na 4 *identyczne* moduły
- wyrzucono grafikę - pecet chodzi na integralnej ( była obawa o przeciążenie zasilania ) - BIOS: tu zagwozdka - najwyższy proponowany przez HP to 1.23, a wgrany jest 1.26 który ma nieciekawe opinie, mimo to działało wszystko kilka dobrych lat. Downgrade 1.26->1.23 jest niemożliwy, zrobiłem 1.26->1.26 - przejrzana płyta główna pod kątem starych kondensatorów - nic nie znaleziono.

Komunikaty błędu mówią tylko o niewłaściwym zamknięciu systemu. Pady zwykle wyglądają tak że przez kilka sekund pecet na nic nie reaguje, obraz jest zamrożony a potem BSOD i start systemu w trybie awaryjnym.

Mógłbym jeszcze zamiast Q9550 wsadzić jakiegoś DualCore za 5 złotych oraz podmienić płytę główną.

Co proponujecie - szkoda mi trochę wywalić tego peceta, córka sobie bardzo ceni obudowę SFF a i wymagania ma niewielkie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem