Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski SSD PCIe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski SSD PCIe
From: Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>
Date: Thu, 06 Apr 2017 22:07:45 +0200
Po głębokim namyśle ToMasz napisał w Thursday 06 of April 2017 20:23:

> bo to są właśnie testy. Z których niewiele wynika.

        Coś tam jednak zwykle wynika. Zwłaszcza, jeżeli się dobrze
zastanowić nad tym, co naprawdę dany test mierzy i co oznaczają
liczby.

> ja mam ssd przez sata i zwykły hdd też przez sata
> różnica podawana przez hdparm jest niewielka 370 do 202 (Czegos tam,
> nieważne) Natomiast różnica startu minta, od gruba do końca jest 33
> (hdd) sekundy do 7 sekund(ssd).

        To akurat dobrze wiadomo, dlaczego - a przyczyna nie ma
*żadnego* związku z prędkością odczytu danych z dysku mierzoną przez
hdparm, ani z przepustowością magistrali.

        Ale pytający miał na myśli coś innego: przepustoswość
magistrali wynosi X. A hdparm podaje prędkość odczytu z dysku ~ 1/2 X.
Znasz odpowiedź?

> obawiam się ze oszczędność o którą walczysz,  w jakichś zadaniach
> wymagających ssd, wyrażona w sekundach, będzie tak nikła, że walka
> może okazać się nieopłacalna

        To zależy, jaki cel przyświeca OP. Oszczędzenie kilkunastu
sekund podczas startu systemu, choć obrazowe i przemawiające do
wyobraźni, rzeczywiście rzadko uzasadnia kupno SSD. Ale ogólne
przyspieszenie systemu, uruchamiania programów, przeglądania stron itp
- być może już tak.

--
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
kolejnymi literami.