Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski SSD PCIe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski SSD PCIe
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Thu, 6 Apr 2017 15:46:26 +0100
On 06/04/2017 01:07 PM, Jacek Maciejewski wrote:
ZTCW dyski SSD PCIe można by podzielić na dwie grupy - dyski z złączem
PCIe oraz dyski z złączem M2 plus adapter PCIe. W swoim kompie mam tylko
złącza PCIe. Swędzi mnie w portfelu i coś bym kupił ale nie wiem w
której grupie szukać optymalnego rozwiązania dylematu cena/szybkość.
Nie wiem też czy adapter nie będzie ograniczał szybkości zastosowanego
dysku M2 a także czy BIOS mojej płyty raczy zauważyć taki dysk, lub
mechanizmy własne linuksa to potrafią. Zakładam że dysk będzie służył
głównie jako miejsce na OS i zwyczajowe aplikacje więc nawet niewielki
(np. 32 GB) będzie dla mnie OK. Jesli ktoś ma ochotę się wypowiedzieć,
niech się nie krępuje :)

Tez sie na to czaje i teraz czekam juz tylko na przyplyw gotowki.
Przede wszystkim sptrawdz czy twoja plyta to obsluzy i czy da sie na tym zainstalowac OS. W moim przypadku czaje sie na najszybsze, mozliwe transfery. Celuje w Samsung 960 EVO 500GB V-NAND M.2 SSD - 3200 MBps (read) / 1800 MBps (write). W zwiazku z tym napisalem maila do helpdesku Asrock i przyslali mi update BIOSu (mam 3 letnia plyte glowna) plus kilka dobrych rad. Googlaj za swoja plyta, roznicami w transferze dyskow, itp..., bo sam adapter nic nie zmienia. Po prostu w starszych plytach, jak moja, nie ma zlacz m.2

Pozdrawiam