Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UEFI
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 21 Feb 2017 00:51:23 +0100

"pueblo" o8evu0$nl8$1@mx1.internetia.pl

Tez tak myslalem i na pytanie "UEFI, jak zrezygnowac z
dobrodziejstwa na nowym laptopie", odpowiedzialem - wylacz.

No ale tego nie da się wyłączyć AFAIK. Uefi zastępuje BIOS. Można tylko
znienić tryby pracy uefi. W jednym laptopie widziałem 3 albo 4 takie
"mody". Tak mi się wydaje.

Zanim zacząłem ten wątek, sprawdziłem, że po przestawieniu na Legacy -- nie
ma bootowania. Ponadto w moim pytaniu nie chodzi o rezygnację z UEFI, ale
o to, by dysk z nowego laptopa był bezproblemowo (i bezpośrednio -- jako
zwykły dysk podłączany via USB czy eSATA) widoczny w komputerach
pozbawionych UEFI.

Mam nadal 2 desktopy i 2 laptopy (poza nowym Acerem) nadające się (od
biedy tak zwanej) do podpięcia dysku w razie awarii -- w celu zabrania
danych z dysku, czy naprawienia czegoś na takim dysku.

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'