Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UEFI
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Fri, 17 Feb 2017 03:50:14 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" o84fo0$4rj$1@node2.news.atman.pl

Czy przez zewnętrzny kontroler dysku (obudowa zewnętrzna) nie idzie
odczytać danych z dysku GPT?

Jeśli komputer nie ma UEFI? -- raczej nie ,,idzie''.

Zanim odpowiedziałem, podpiąłem dysk wyjęty z nowego Acera (ów
Acer ma W10 zainstalowany w UEFI) do notebooka z WXP via eSATA.
Dysk z Acera był widoczny z jedną, nierozpoznaną partycją.

Więc tak po prostu nie widać, ale być może dałoby się lekko
pozamieniać to i owo, aby odczytać ten dysk pod starym komputerem.

Na XP faktycznie może nie być widać, bo sam system nie rozpoznaje, ale już specjalistyczne, bootowalne narzędzia do przeglądania dysków lub jakieś Linuksy (np. live CD/USB) widziałyby zawartość.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/