Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
From: MB <MBrandomMB@hmamail.com>
Date: Tue, 7 Feb 2017 21:42:02 +0100
W dniu 04.02.2017 o 21:15, AlexY pisze:
> Lapki tak jak telefony mają obecnie cholernie krótki czas życia,
> wymienia się je bo wyszedł nowszy model czy też padła płyta główna /
> zbity ekran. Poczekaj aż trafi Ci się coś 5-6 letniego.

Bo ja wiem. Nie piszę o statystycznym pochłaniaczu FB, ale nawet oni
widzę że jednak używają laptopów po 3-4 lata minimum. Po prostu CPU
przyspieszają obecnie tak powoli, że o ile mechanicznie się tego nie
uszkodzi to częstszy upgrade nie za bardzo ma sens.

Poza tym najstarszy laptop jaki jeszcze czasem mam w użyciu to 10"
Toshiba Portege CT3110 na PII mobile 266MHz z 1998 r. używana czasem
jako terminal z wymienionym już z 10 lat temu piłującym niemilosiernie
HDD mechanicznym na zwykły CF (Sandisk Extreme III) w ramce IDE->CF
...i działa toto całkiem sprawnie, uszkodzonych miejsc na nośniku brak,
mimo że te karty chyba nie mają żadnej formy garbage collection itp.

--
/MB