Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
From: Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl>
Date: Mon, 6 Feb 2017 13:07:43 +0100
Pan J.F. napisał:

> W tym jednym, co go mam w szufladzie objaw jest taki, ze
> "dysku nie widac".
> Czyli kontroler ... albo nie dziala wcale, albo uznal za
> stosowne nie obslugiwac interfejsu.

Nie widać dysku, czy nie widać kontrolera? Jeśli przejściówkę
USB/SD uznać za rodzaj kontrolera, to też jest podobnie. Przy
braku karty lub przy włożeniu uszkodzonej też dysku nie widać.
Dalej moje podejrzenie, że kontroler stracił kontrolę nad całą
sytuacją zdaje się być uzasadnione.

> Ciagle jestem ciekaw gdzie i jak ten kontroler trzyma tablice
> alokacji.
> Mozliwe to, ze w kazdym sektorze flash (a one duze sa) ma
> zapisane gdzie on obecnie do dysku przypisany, i na poczatku
> sobie wszystkie odczytuje i zapisuje w swoim RAM ?

Zbytnie uzależnienie od RAM powinno skutkować małą odpornością
na pady zasilania.

--
Jarek