Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
From: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>
Date: Fri, 10 Feb 2017 01:22:37 +0100
W dniu 2017-02-09 o 14:16, Trefniś pisze:
Microsoft bardzo długo nie stworzył _niczego_ wartościowego w
dziedzinie systemów operacyjnych! A to, co kupował od firm
rzeczywiście twórczych - swoim kapitałem pogrążał w stagnacji i
eksploracji ślepych ścieżek rozwoju.

Ja to wiem, i chwytam, ale dla użytkowników / nabywców, z jednej strony
niezwykle zbawienna jest konkurencja, dzięki której prawa rynkowe duszą
producentów, aby robili coraz lepsze, i tańsze produkty. Nie musisz mi
tego tłumaczyć, jestem zagorzałym zwolennikiem wolnego rynku, i wrogiem
monopoli. Ale nie można zapominać, że dużo dobrego niesie ze sobą
*standaryzacja*, która pozwala obniżać koszty jednostkowe. Jednak ze
standaryzacją jest sprawa bardzo cienka, trudno zawyrokować kiedy zalety
z jej zaprowadzenia zostają przebite wadami wynikłymi z tego, że
standardy siłą rzecz wolniej ewoluują, czyli mogą być przyczyną pewnego
zastoju. No tak, gdy jeszcze do tego za coś się bierze Państwo, to zaraz
robi się g***o.

Przeciwieństwem tego, co zrobił Gates, może być historia walki
Commodore'a i Atari, z Jackiem Trzmielem w roli wiodącej, zresztą z
Apple'm w tle. Warto zerknąć tu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Jack_Tramiel  gdzie jest m.in.:
Pomiędzy Commodore i Atari od początku trwała walka o rynek komputerów i
wyścig technologiczny, która w efekcie, w czasie załamania rynku
komputerów w latach 90. oraz rozwoju rynku komputerów klasy PC,
doprowadziła obie firmy do zawieszenia działalności, a także bankructwa

 - no cóż, gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.