Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
From: MB <MBrandomMB@hmamail.com>
Date: Tue, 7 Feb 2017 21:35:13 +0100
W dniu 04.02.2017 o 22:42, J.F. pisze:
> Na swiecie srednia pensja byla wieksza, ale komputery byly jeszcze
> relatywnie dosc drogie. Nie tak, zeby nie bylo ich stac, ale trzeba
> sie bylo zastonowic nad zakupem drogiej zabawki.
> Nie bez powodu komputeryzacja ruszyla, jak sir Sinclair zrobil
> komputer za 100 funtow :-)

        Zgadza się. W PL to już zupełnie jeśli normalny człowiek miał w domu
"komputer osobisty" to z powodów finansowych (i nie tylko) właśnie te
popularne 8-bitowce.

BTW odgrzewania wspomnień o MS-DOS 3.30 - przypomniało mi się jak w
czasach DOSa 4.0, a nawet poprawionego 4.01 były one hejtowane jako
"mniej kompatybilne i bardziej zasobożerne". Jakbym widział hejt na
Vistę, a ostatnio na Win10: ludzie się nie zmieniają, tylko systemy ;)

> Ja bym takiego nie kupil.
> No coz moze jestem starej daty, ale ktore pornosy z kolekcju skasowac?
> To juz lepiej wydac 100 zl wiekszy na wiekszy dysk :-)
> A pardon - 500 zl mniej :-)

Bez przesady: ściskać trzeba się na tych (bieda)ultraportable na
Pentium/CeleronieNxxxx typowo wyposażonych w 32-64GB eMMC.
120GB SSD już praktycznie zeszły z rynku, a 240GB już daje swobodę + jak
ktoś musi miec wszystkie dziewczyny przy sobie, to jeszcze pozostaje
wspomniana ramka DVD->2'5"

> Laptop to teraz "zwykly komputer". gdzies e pliki trzeba trzymac.

        Ja tam starej daty jestem i do tej pory nie mogę pojąć np: grania na
laptopie. Ani to wydajne ani wygodne, nawet tanie nie jest.
Potem trudno się dziwić że przegrzewane gridy BGA po prostu się odklejają.

> Kablownia sie robi.

Ramka DVD->2,5".

--
/MB