Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 4 Feb 2017 22:42:42 +0100
Dnia Sat, 4 Feb 2017 20:37:12 +0100, MB napisał(a):
> Tak było nie tylko w PL gdzie zarabiało się średnio ~20$ miesięcznie i o
> PC w domu raczej w czasach świetności MS-DOS 3.x nie było mowy.
> Ktoś pamięta ile średnich tych polskich płac (20$) trzeba było dać za
> 20MB HDD w 1985/1986 r?

Na swiecie srednia pensja byla wieksza, ale komputery byly jeszcze
relatywnie dosc drogie. Nie tak, zeby nie bylo ich stac, ale trzeba
sie bylo zastonowic nad zakupem drogiej zabawki.

Nie bez powodu komputeryzacja ruszyla, jak sir Sinclair zrobil
komputer za 100 funtow :-)

> Też nie rozumiem dlaczego nie montuje się w standardowych laptopach z
> przedzialu ~2000+ zł SSD 120/240GB na system i podstawowe aplikacje,

Ja bym takiego nie kupil.
No coz moze jestem starej daty, ale ktore pornosy z kolekcju skasowac?
To juz lepiej wydac 100 zl wiekszy na wiekszy dysk :-)
A pardon - 500 zl mniej :-)

> a jeśli ktoś potrzebuje więcej (rzadko - laptop to nie składnica danych
> IMHO)

Laptop to teraz "zwykly komputer". gdzies e pliki trzeba trzymac.

> to 1TB HDD mechaniczne na USB 3.0 są do kupienia za ~150 zł.

Kablownia sie robi.

J.