Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] mrowiące laptopy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] mrowiące laptopy
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Sun, 04 Sep 2016 22:18:47 +0200
Jak bede mial dostep do swojego miernika, to cos pomierze. Poza tym
tak, glupio zapytam - mam rozumiec, że przez metalowa obudowe
w takiej sytuacji po prostu plynie prad? Co prawda o malym natezeniu,
ale jednak?

W dawnych czasach, były dwa kabelki. faza i zero. kabelek do zasilacza ma trzy. ja niewiem po jasny gwint, ale tak podobno jest lepiej. wtedy do trzeciego są podłączone dwa kondensatory, jedne pomiędzy fazą a drugi do zera. tak więc na trzeciej nóżce masz połowę napięcia z gniazdka. więc w zasadzie ma prawo kopać. można byłoby tak zbudować zasilacz, aby nie kopał, ale ten trzeci kabel ma być podłączony do uziemienia. Wtedy nie będzie kopał. ale wiele naszych domów niema tego uziemienia wcale, więc kopie. prąd jest tak mały że nie zrobi Ci krzywdy. jak chcesz żeby nie kopał to zrób tak aby było uziemienie. PRawdziwe albo udawane. możesz spróbować podłączyć do kaloryfera (z metalowymi rurkami) albo do kranu ( z metalowymi rurkami) Pytanei czy warto sobie tym głowę zawracać?

ToMasz

Ps super fachowców proszę o wybaczenie jeśli machnąłem się w nazewnictwie. sens jest zachowany