Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] mrowiące laptopy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] mrowiące laptopy
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: Sun, 4 Sep 2016 19:53:11 +0000 (UTC)
Witaj B.G, 03 wrz 2016 w
news:57cb2664$0$15203$65785112@news.neostrada.pl napisales/as:

> Ani troche, pod warunkiem ze zasilacz laptopa zapewnia taka izolacje
> galwaniczna od sieci energetycznej - jaka przewidzial konstruktor.

Rozumiem. Czy jest jakies konkretne oznaczenie na zasilaczu, które by
o tym informowalo? Na razie wiem, ze to zasilacz klasy I - jest tam
taki symbol, jak w tym opisie
https://en.wikipedia.org/wiki/Appliance_classes co oznacza, ze nalezy
go podlaczyc do uziemionego gniazda.

Witaj BaSk, 04 wrz 2016 w
news:57cb7251$0$12551$65785112@news.neostrada.pl napisales/as:

> [...]
> pare. Oczywiscie wy-indukowane napiecie *nie musi* wiazac sie ze
> zdolnoscia porazenia uzyszkodnika, bo potrzebne do tego sa jeszcze
> jakies tam zauwazalne ulamki ampera, kt rego wy-indukowane "prady
> bladzace" nie maja, ale strzezonego pan B g strzeze. Onegdaj
> wykrylem, i to w wiekszej ilosci przypadk w, ze byl pelny cug! Czyli
> napiecie i amperaz wystarczajacy, aby zdrowo polaskotac.
> Reasumujac: uzyj Ty lepiej miernika, aby wiedziec przynajmniej ile
> tam napiecia, bo dla pomiar w mozliwego do nieszczescia natezenia,
> to juz lepiej popros kogos bardziej obeznanego.

Jak bede mial dostep do swojego miernika, to cos pomierze. Poza tym
tak, glupio zapytam - mam rozumiec, że przez metalowa obudowe
w takiej sytuacji po prostu plynie prad? Co prawda o malym natezeniu,
ale jednak?
No druga sprawa, o ile bardziej będzie bezpieczny cały "plastikowy"
laptop podłączony bez uziemienia w przypadku awarii urządzenia,
zasilacza, czy sieci?