Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Vista na Skylake?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Vista na Skylake?
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Fri, 5 Aug 2016 22:41:43 +0200
W sumie nie wiem czy to bardziej sprzętowy czy programowy problem, ale
czy komuś udało się zainstalować Vistę na systemie z procesorem Skylake,
ewentualnie zainstalować Skylake na Viście?

Nie spodziewam się że na grupie jest ktoś taki, ale może ktoś czytał o
podobnym przypadku, albo ma pogląd. Konkretnie mnie interesuje Vista
x64, a ze strony sprzętowej np. płyta na chipsecie Z170. Wiem że na Win7
się da (choć Mikrosoft się odgrażał że Skylake to ostatni procesor który
na Win7 będzie wspierany, a i tak tylko jeszcze przez rok czy dwa). Nie
mam np. pewności czy sterowniki do płyty z siódemki pójdą na Viście.

Mam taki system na Viście, i się zastanawiam czy dam radę przenieść go
na nową płytę bez reinstalacji (z chipsetu P35 i procka Q9650 :)) Ze
starymi i7 się dało wykonać taką operację, lecz one były "wspierane" na
tym OS, i ze strony producentów sprzętu i systemu operacyjnego. Jakby mi
się nie udało to zamierzam najpierw zrobić upgrade do Win7, ale wolałbym
odwrotną kolejność.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.