Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Vista na Skylake?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Vista na Skylake?
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Fri, 12 Aug 2016 20:30:08 +0200
Proces Kamil <mospam@tlen.pl> zwrócił błąd:

> Czy to oznacza zmianę/modyfikację listy rozkazów procesora?

Chodzi o współpracę z producentami sprzętu. Microsoft udostępnia na
WindowsUpdate ich poprawki (np. do UEFI), teoretycznie po sprawdzeniu
przez siebie. Od Intela też czasem coś daje, poprawki mikrokodu, jak
choćby te:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/936357
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2493989
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2970215
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3064209
Ma tego nie robić dla nowszych procesorów, jeśli chodzi o Windę 7.

Czy one zmieniają rozkazy to nie wiem, bo Intel na swoich stronach nie
pisze co dokładnie robią te zmiany. Zresztą Intel publicznie udostępnia
tylko zmiany dla linuksa (i wtedy można co najwyżej zobaczyć jakich
procesorów dotyczą, a nie co dokładnie robią), inne daje za
pośrednictwem albo Microsoftu (które je wrzuca do winsowsupdate), albo
producentów płyt (którzy wypuszczają nowy BIOS, albo nie).

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.