Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak połączyć ogień i wodę?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak połączyć ogień i wodę?
From: "Gabriel Zastawnik" <zastawka@poczta.fm>
Date: Thu, 13 Nov 2014 16:18:43 +0100
Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnm68uus.2rk2.januszek@gimli.mierzwiak.com...

Określ precyzyjnie ale krótko i zwięźle co konkretnie rozumiesz jako:

Od razu muszę zaznaczyć, że z precyzyjnością może być trudno, bo w temacie sprzętu jestem laikiem. Dlatego za to z góry przepraszam. Ale postaram się jak najdokładniej sprecyzować potrzeby.

- mały

Tzn. mieszczący się w obudowie http://www.coolermaster.com/case/mini-itx-elite-series/elite130/ lub w mniejszej. Ideał to wspomniany w głównym poście ASUS GR8, gdzie całość "budy" waży około 1,3 kg. Do tej pory zawsze miałem obudowy midi tower lub większe. A teraz w drugą stronę ma być. Jak najmniejsze żeby było. ZOTAC EN760 to już totalny wypas, ale ten komputer ma za małą moc. Nigdy nie miałem do czynienia z tego typu obudowami i nie wiem, który ze sprzedawanych modeli byłby jednocześnie w miarę mały, a jednocześnie wygodny pod względem obsługi, montażu części itp.

- cichy
No.. cichy. W sensie żeby układ chłodzący był jak najcichszy. Raczej nie chciałbym chłodzenia wodnego (zatrzymałem się na etapie jak mój sąsiad kilka lat temu podłączał coś takiego do swojego Athlona 2500+ i wode autentycznie z akwarium czerpał i obieg kabelków po całym domu robił. Coś takiego ani chłodzenie azotem nie wchodzi w gre). Ale wnioskuję (po nazwie), że Corsair Hydro Series H60 ma coś wspólnego z chłodzeniem wodnym. I takie chłodzenie z tego co czytałem mimo obecności wiatraczków jest podobno bardzo ciche. Z drugiej strony może ktoś zaproponuje coś lepszego.

- odpowiednia moc do gier (jakich gier, jaka rozdzielczosc)

Rozdzielczość 1920x1200
Z ostatnio granych: Tomb Raider (ten nowy), Assasins Creed Unity, BF4, Total War Rome Poza tym jak juz pisałem kupuję komputer raz na kilka lat, wiec chciałbym kupić coś co ma dobry stosunek jakości do ceny i pozwoli za te 3-4 lata grać w minimum średnich detalach (tak wiem że to wróżenie z kuli, ale...)

Ostatnio kiedy kupowałem komputer poradzili mi grupowicze i5 2500K i komputer był/jest super. Teraz chyba powinno być i7-4770K jako oferujące bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Ale może jest coś lepszego a pozwoli się zmieścić w budżecie. Płytę główną miałem od MSI i byłem bardzo zadowolony - stabilnie wszystko chodziło. Ale do małego komputerka potrzebny jest mniejszy rozmiar (ITX?) a z tymi płytami nigdy nie miałem nic do czynienia, wiec nie wiem jaką wybrać. Ani na jakim chipsecie.

Ma być "kreska, kreska, spacja" - co jest sygnałem dla klientów
usenetowych, że od tego miejsca wycinamy stopkę.

Było:) Ale mi coś WL wstawił do sygnaturki i nie zauważyłem. Sorki.

p.s. Ja wiem ze to moze być post w stylu "jestem żaba i sie nie rozerwe" tzn. ze mały komputer nie może być mocny a jednoczesnie mało prądożerny. Z drugiej strony jak widzę jakie cudo można upchnąć w Brixie Gigabyte'a albo Zotacu, to chyba jednak realne jest zbudowanie w kwocie do 6kzł sprzętu który pozwala grać w wysokiej rozdzielczości na max detalach, jednoczesnie upchniętego w małą, zgrabną skrzynkę. Ale jesli się nie da, to po prostu powiedzcie:)

--
Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl