Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak połączyć ogień i wodę?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak połączyć ogień i wodę?
From: "Gabriel Zastawnik" <zastawka@poczta.fm>
Date: Fri, 14 Nov 2014 21:52:23 +0100
Użytkownik "aL" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54655466$0$10396$65785112@news.neostrada.pl...

Nie chce mi sie rozpisywać, ale ciężko złożyć zestaw z mocną
kartą typowo pod gry, który będzie energooszczędny, a do tego
cichy i w  małej obudowie, którą stawia się na biurko.
Tutaj masz niezłego gotowca, który może być punktem odniesienia:
http://www.techbuyersguru.com/projectitx.php

O. Super. Właśnie o tego typu przykłady mi chodziło.

Ja składałem dwa podobnego formatu komputery z podobnymi
wymaganiami zamawiających, ale zawsze kończyło się to pewnym
kompromisem najczęściej kosztem generowanego hałasu.
Najważniejsza będzie obudowa i wybór chłodzenia, ale przy założonym
budżecie to raczej nie problem.

Gdybyś był z KRK to byśmy się pewnie dogadali cenowo:)

> Spodobał mi się Asus Vivo PC GR8
Przy takim upakowaniu nie można oczekiwać mocy, pewnych
rzeczy nie przeskoczysz.

Właśnie wiem. Z drugiej strony zacząłem się zastanawiać, czy mozna w nim zmienic procesor, karte i zasilacz:) Gdyby tak bylo, to można by było go kupić jako "podstawę" do stworzenia fajnego komputera.

> obudowa Cooler Master Elite 130.
Jest jeszcze parę innych godnych polecenia.

Możesz mi podac kilka przykladow? Ja sobie o nich poczytam wtedy.

Określ najpierw co rozumiesz pod pojęciem mini-pc, bo w linkach pokazujesz
różnej wielkości obudowy - od ultra cienkich sff  do mikro tower.

Przepraszam jeśli mieszam. Dla mnie mini-pc to coś, co spokojnie mogę postawić na biurku koło monitora.
Wszystko mniejsze od Cooler Master Elite 130 to juz dla mnie mini-pc.

Czy to ma być wielkości większego kartonu po butach, czy wielkości tomu
encyklopedii?

Im mniejsze tym lepsze, ale z drugiej strony mam świadomość, że musi się ten sprzęt gdzieś w końcu zmieścic.

Zakładam, że nie będziesz miał zamiaru rozszerzać do 32GB, bo
płyty do takiego sprzętu mają ograniczoną ilość gniazd.

Tak. 16 to max.

Może być małe, wydajne i w miarę ciche albo bardzo małe, przeciętnie
wydajne, energooszczędne i bardzo ciche.

I to już mi rozwiało bardzo dużo wątpliwości:)
To u mnie może być małe, wydajne i w miare ciche:)

Dzięki za zabranie głosu!

--
Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl