Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak połączyć ogień i wodę?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak połączyć ogień i wodę?
From: aL <bigalex@wp.pl>
Date: Sat, 15 Nov 2014 14:36:56 +0100
W dniu 2014-11-14 21:52, Gabriel Zastawnik pisze:

Ja składałem dwa podobnego formatu komputery z podobnymi
wymaganiami zamawiających, ale zawsze kończyło się to pewnym
kompromisem najczęściej kosztem generowanego hałasu.
Najważniejsza będzie obudowa i wybór chłodzenia, ale przy założonym
budżecie to raczej nie problem.

Gdybyś był z KRK to byśmy się pewnie dogadali cenowo:)

Nie jestem z KRK, ale z pewnością na miejscu znajdziesz kogoś, kto
złoży Ci to w całość. Jak już będziesz zdecydowany na konkretne
elementy zestawu, będziesz mógł poszukać lokalnego sklepu, który
ma je w swojej ofercie i z pewnością Ci to złoży w porządny sposób.

Właśnie wiem. Z drugiej strony zacząłem się zastanawiać, czy mozna  w
nim zmienic procesor, karte i zasilacz:)

Pewnie można, ale taniej wyjdzie kupienie nowego pudełka
za 3-4 lata. To nie jest sprzęt skierowany do ludzi, którzy myślą o
aktualizowaniu podzespołów.

> obudowa Cooler Master Elite 130.
Jest jeszcze parę innych godnych polecenia.

Możesz mi podac kilka przykladow? Ja sobie o nich poczytam wtedy.

Sprawdź ofertę firm: Lian Li i SilverStone. Inni producenci też mają
w swojej ofercie 2-3 obudowy pod micro ATX i mini-ITX.
Ja składałem zestawy w SilverStone TJ08-E i Corsair Obsidian Series 250D.
Godne polecenia wydają mi się też:

SilverStone Sugo Series SG05BB-LITE Black
LIAN LI PC-Q08B Black
Cooler Elite 130
Dużo pozytywnych opinii słyszałem o obudowach Fractala i
BitFenix, ale z tymi pierwszymi nie miałem do czynienia.

Im mniejsze tym lepsze, ale z drugiej strony mam świadomość, że musi się
ten sprzęt gdzieś w końcu zmieścic.

Jeśli myślisz o chłodzeniu wodnym procesora najmniejsze obudowy
odpadają. Tutaj masz film, na którym masz obudowę i wodne chłodzenia
Corsaira: https://www.youtube.com/watch?v=MQSEFeq-y8k
Czy takiej wielkości obudowa jest akceptowalna, czy chcesz mniejszą?
Jeśli mniejszą to raczej musisz zrezygnować z chłodzenia wodnego na
rzecz klasycznego chłodzenia powietrzem.

Może być małe, wydajne i w miarę ciche albo bardzo małe, przeciętnie
wydajne, energooszczędne i bardzo ciche.

I to już mi rozwiało bardzo dużo wątpliwości:)
To u mnie może być małe, wydajne i w miare ciche:)

Dzięki za zabranie głosu!

Nie ma za co.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.