Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jak połączyć ogień i wodę?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jak połączyć ogień i wodę?
From: "Gabriel Zastawnik" <zastawka@poczta.fm>
Date: Wed, 12 Nov 2014 21:40:02 +0100
Cześć wszystkim

Szukam porady/propozycji/pomocy w sprawie zbudowania małego, cichego komputera, który jednocześnie zapewni mi odpowiednią moc do pogrania w najnowsze gry. Tyle tylko, że nie wiem, czy to nie zagadnienie z cyklu "takie rzeczy to tylko w Erze" i próba połączenia wody z ogniem. No i post długi, wiec mogę się liczyć z TLDR;)

Ale po kolei. Mój obecny sprzęt:

procesor: Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz, Sandy Bridge 32nm
RAM: 8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24), producent Kingston
płyta główna: MSI Z77A-G43 (MS-7758)
grafika: S1931 (1280x1024@60Hz) 1023MBNVIDIA GeForce GTX 560 Ti (ASUStek Computer Inc) dyski: 59GB M4-CT064M4SSD1 ATA Device (SSD) oraz 465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-083CA1 ATA Device (SATA)
napęd optyczny: ATAPI iHAS124 A ATA Device
audio: Sound Blaster Z
wszystko pracuje pod kontrolą Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

Wykorzystanie:
- webdeveloping (często używam Photoshopa, ale wydajność do tego co robię jest bezproblemowa)
- net
- programowanie
- gry (nie za często, ale jak już siądę to jak w transie - kupuję kilka najnowszych produkcji i gram. Zazwyczaj mocno wymagające sprzętowo gry AAA)

Co mi się zamarzyło:
- sprzęt w obudowie nie tradycyjny desktop, ale coś a'la mini-pc (mam świadomość, że takie prawdziwe mini pc to nie może być, ale coś mniejszego niż normalny desktop)
- ciche
- małoprądążerne :)
- w miarę ładne (wiem - de gustibus cośtam)
- mocne

Spodobał mi się Asus Vivo PC GR8
http://www.x-kom.pl/p/214120-desktop-asus-vivopc-gr8-i7-4510u-8gb-1281000-win81-gtx750ti.html

Spełnia wszystkie warunki oprócz mocy. W zasadzie podoba mi się w nim wszystko. Tyle, że zestawienie ze strony http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html pokazuje jasno, że mój stary, bodajże 3 letni procesor jest 2 razy mocniejszy od tego zastosowanego w konstrukcji ASUS-a.

Podobają mi się też ZOTAC-i, ale nie spełniają kryterium odpowiedniej mocy. Tak samo Brixy Gigabyte-a. Odpowiedniej, tzn. co najmniej 1,5-2 razy szybszej niż mam obecnie, bo kolejny komputer znow za 4-5 lat chcę kupić.

Na stronie:
http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/desktop-pc/3516863/best-compact-gaming-pcs/

znalazłem zestawienie kilku fajnych gamingowych maszyn. Z tego zestawienia podoba mi się także obudowa z zestawu na 1-ym miejscu, tzn. obudowa Cooler Master Elite 130. Tak - wiem, że w porownaniu do Asusa, to całkiem inny projekt, ale wiem też, że do tego co chcę sklecić potrzebuję jednak trochę miejsca. Ten komputer ma chłodzenie w postaci Corsair Hydro Series H60 i z tego co wyczytałem w sieci to fajne rozwiązanie. Ale nie wiem jak z ciszą. W każdym razie to chłodzenie zmieściło się w tej obudowie.

Znalazłem też taki przykładowy składak:
http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/desktop-pc/3496577/chillblast-fusion-probe-gaming-pc-review/

I wygląda całkiem fajnie.

Karta graficzna: http://www.satysfakcja.pl/p/208906-karta-graficzna-pci-e-gigabyte-geforce-gtx970-4096mb-256bit-gaming-g1.html?ceneo_spo=true Tutaj opieram się na bardzo pozytywnej recenzji w ostatnim CD-Action. Ta karta mi się bardzo podoba. Ale nie wiem czy się zmieści w takim małym pudełku. Wogóle nie mam pojęcia, czy do takich mini-pc to trzeba zastosować jakieś specjalne karty jak do laptopów??

Ram: 16GB

Dysk: 256 SSD na system i 1TB na dane.

Procesor - no chyba na i7 coś powinienem składać?

No i moje pytanie: da rade coś takiego złożyć? Tzn. żeby było jak najmniejsze, jak najmniej prądu żarło, było ciche i wydajne?

Ma ktoś jakieś sugestie albo składał podobny komputer?

Ograniczenie cenowe - do 6k zł. Może i dużo, ale przy zakupie komputera raz na 4-5 lat to wychodzi koło tysiąca złotych na rok.

Na sprzecie się nie znam - jak kupuję nowy komputer, to zawsze radzę się na grupie, bo sam nie mam nawet czasu żeby śledzić pojawiające się nowości.

-- -- Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl
http://www.monitoringkomputera.pl